30 تخت جدید ویژه مبتلایان کرونا در لرستان خریداری شد


30 تخت جدید ویژه مبتلایان کرونا در لرستان خریداری شد

خرم آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 30 تخت جدید مراقبت های ویژه ( آی سی یو) برای مبتلایان به کرونا در استان خریداری شد.

محمدرضا نیکبخت روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری های مستمراز تعداد ۵۰ تخت مراقبت های ویژه وارداتی، ۳۰ تخت به ارزش ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بصورت رایگان به دانشگاه علوم پزشکی لرستان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: همچنین نیروهای جانبی این تخت های ویژه را از طریق آزمون شرکتی جذب نموده ایم و به سرعت با توجه به نیاز اساسی دانشگاه و شیوع بیماری کووید ۱۹ بکار خواهیم گرفت.

گفتنی است پیش از این معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشته بود در حال حاضر بخش مراقبت از بیماران کرونا دربیمارستان های تمامی شهرهای استان راه اندازی شده و تعداد تخت های نگهداری ازاین افراد به ۵۰۰ تخت رسیده است.

به گفته عباس پزشکی از این تعداد ۹۹ تخت مراقبت های ویژه می باشد و مقدمات لازم برای خرید و تجهیز ۳۰ تخت جدید مراقبت های ویژه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد هر تخت مراقبت های ویژه بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد تصریح کرد: از مجموع ۳۰ تخت جدید، ۶ تخت در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد، ۱۴ تخت در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد، چهار تخت در بیمارستان آیت الله بروجردی بروجرد و ۶ تخت در بیمارستان ازنا مستقر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد