ابتلای 4 نیروی عملیاتی اورژانس همدان به کرونا


ابتلای 4 نیروی عملیاتی اورژانس همدان به کرونا

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه چهار نفر از نیروهای عملیاتی اورژانس شهرستان همدان به کرونا مبتلا شده‌اند،گفت: علت ابتلای نیروهای عملیاتی و کادر درمان کمبود وسایل تجهیزاتی و حفاظتی نبوده بلکه تعداد و ارتباط زیاد با افراد مبتلا به بیماری کروناست.

عباس اولیاسمیع در گفت‌وگو با ایسنا، از آماده باش مرکز فوریت‌های پزشکی برای مقابله با موج دوم شیوع کروناویروس خبر داد و اظهار کرد:با توجه به اوج گرفتن مجدد بیماری کرونا در استان حجم مأموریت‌ها و تماس با سامانه ۱۱۵ افزایش یافته است.

وی درباره تعداد افرادی که در اورژانس همدان به کرونا مبتلا شده‌اند، افزود: در مجموع ۱۰۸ نیروی عملیاتی در شهرستان همدان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد چهار نفر به کرونا مبتلا شدند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه فوت ناشی از کرونا در بین نیروهای عملیاتی اورژانس همدان ثبت نشده است، اضافه کرد: ۳۵۰ نیروی عملیاتی در کل استان همدان درحال خدمت‌رسانی هستند.

اولیاسمیع با بیان اینکه اورژانس همدان از لحاظ وسایل حفاظت فردی در مضیقه نیست و نیروهای عملیاتی از شیلد،لباس مخصوص،ماسک و دستکش استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: علت ابتلای نیروهای عملیاتی و کادر درمان کمبود وسایل تجهیزاتی و حفاظتی نبوده بلکه تعداد و ارتباط زیاد با افراد مبتلا به بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط مردم باعث آسیب به خود افراد و کادردرمان می‌شود، اعلام کرد: ابتلای پزشکان و پرستاران و نیروهای عملیاتی اورژانس به بیماری کرونا باعث آسیب به بخش درمان کشور شده و بحران بزرگی ایجاد می‌شود بنابراین مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه استفاده از ماسک یکی از روش‌های پیشگیری از ابتلا به کروناست اما استفاده از ماسک نیز نیاز به رعایت خاصی دارد، گفت: دست آلوده نباید با ماسک تماس پیدا کند چراکه درصورت تماس ماسک به عامل آسیب تبدیل می‌شود.

اولیاسمیع با تأکید بر رعایت فاصله‌های اجتماعی اضافه کرد: تمام وسایلی که از بیرون خریداری می‌شود را باید آلوده بدانیم و حتما ضدعفونی کنیم همچنین وسایل بهداشتی مانند ماسک و دستکش نباید در معابر رها شوند.

وی بیان کرد: فعلا وظیفه ما رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی است و باید از تجمعات غیرضروری و عروسی و عزا پرهیز شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس