برخی کشور‌های توسعه یافته بهشتی امن برای افراد فاسد هستند


برخی کشور‌های توسعه یافته بهشتی امن برای افراد فاسد هستند

نماینده ایران با تاکید بر اهمیت همکاری بین المللی در مبارزه با فساد، تبدیل شدن برخی کشور‌های غربی از جمله کانادا به بهشتی امن برای افراد فاسد را مایه تاسف دانست.

برخی کشور‌های توسعه یافته بهشتی امن برای افراد فاسد هستند به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از وین، نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، با تاکید بر اهمیت همکاری بین المللی در مبارزه با فساد، تبدیل شدن برخی کشور‌های غربی از جمله کانادا به بهشتی امن برای افراد فاسد را مایه تاسف دانست.
نماینده ایران در چهل و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: صحبت از حقوق بشر و مبارزه با فساد در عین نادیده گرفتن درخواست استرداد افراد فاسد، چیزی به جز تزویر و ریاکاری نیست.
رایزن نمایندگی کشورمان در ژنو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات غیرقانونی آمریکا در گروگانگیری و تعرض به اتباع سایر کشور‌ها به اتهام‌های واهی نقض تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی این کشور افزود: اجرای فراسرزمینی قوانین داخلی آمریکا نقض صریح اصول بنیادین حقوق بین الملل و منشور ملل متحد است و این رویکرد آمریکا باعث بازداشت‌های خودسرانه و ناپدیدشدن‌های اجباری تعداد زیادی افراد به بهانه پوچ نقض تحریم‌های غیرقانونی آمریکا شده است.
نماینده کشورمان که ذیل دستور کار استقلال قضات و وکلا و در واکنش به گزارش گزارشگر ویژه در مورد نقش دستگاه قضایی و دادستان‌ها در مبارزه با فساد صحبت می‌کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی خود و مطابق با اصول شفافیت و مسئولیت پذیری، مصمم به مبارزه با فساد در همه اشکال آنست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان