5.5 میلیارد ریال برای تکمیل 13 خانه عالم در یزد نیاز است


5.5 میلیارد ریال برای تکمیل 13 خانه عالم در یزد نیاز است

یزد - ایرنا - معاون عمرانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: برای تکمیل 13 خانه عالم در مناطق محروم و روستاهای دور افتناده شهرستان های بهاباد، مهریز، تفت، خاتم، اشکذر و ابرکوه به پنج میلیارد و 500 میلیون ریال بودجه نیاز است .

کاظم تفتی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون برای ساخت این خانه‌ها با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی هفت میلیارد ریال هزینه شده است .

وی ادامه داد: برای تکمیل خانه‌های عالم در ۱۰ شهرستان استان ‌ها به خصوص در روستاهای محروم و دوردست به همکاری خیران در کنار بودجه دولتی نیاز است.

این مسوول اظهار کرد: تاکنون ۷۲ خانه عالم در استان از گذشته تاکنون احداث شده است که مورد استفاده روحانیان برای فعالیت‌های فرهنگی قرار می‌گیرد.

تفتی پور گفت: ساخت خانه عالم در روستاها جزو برنامه‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در استان هاست که همکاری مردم و مسوولان در این مورد ضروری است .

خانه عالم به محل سکونت روحانیان و مبلغان دینی مستقر در روستاها گفته می‌شود که توسط دولت با همکاری مردم هر روستا ساخته می‌شود .

یزد حدود پنج هزار طلبه دارد که در ۴۰ مدرسه علوم دینی در حال تحصیل هستند و یک هزار و ۵۰۰ روحانی نیز دارد که مشغول تبلیغ معارف اسلامی هستند.

۸۷ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان