بانک جامع «جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)» راه‌اندازی می‌شود


بانک جامع «جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)» راه‌اندازی می‌شود

فیاضی با اعلام راه‌اندازی بانک جامع «جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)»، گفت: این بانک، آثار فاخر و برتر 17 دوره جشنواره را به صورت دیجیتال به علاقمندان عرضه می‌کند و اکنون در مرحله جمع‌آوری و دیجیتال کردن آثار قرار داریم.

«سید جلال فیاضی» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از طراحی و تاسیس بانک جامع «جشنواره بین المللی امام رضا(ع)» خبر داد و اظهار کرد: تا کنون 17 دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در بخش های متنوع اعم از هنرهای تجسمی، نمایشی و ... همایش و پژوهش ها، ادبیات داستانی، آواها و نغمه های رضوی و ... برگزار شده و هزاران اثر به آن ارسال شده و از میان آنها، صدها اثر فاخر در اختیار بنیاد بین المللی امام رضا(ع) قرار گرفته است، لذا درصدد هستیم این آثار را به صورت دیجیتال در بانکی جامع عرضه کنیم.

مشاور عالی بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) ادامه داد: علاوه بر این، بنیاد، خود نیز کتاب های متعددی را منتشر کرده و فصلنامه علمی پژوهشی آن نیز دارای شماره ها و مقالات متعدد است. همچنین، پایان نامه های متعددی در سراسر کشور درباره امام رضا(ع) نگاشته شده که اخیراً بنیاد از پایان نامه های مرتبط با امام رضا(ع) هم حمایت می کند.

وی تصریح کرد: هزاران عکس مرتبط با معارف و آموزه های رضوی تولید شده و برترین های جشنواره های این عرصه نیز از دیگر بخش هایی است که برای بهره برداری عموم در این بانک پیش بینی شده است. در فازهای بعدی کتاب ها و آثار مرتبط دیگر دستگاه ها، هنرمندان و مولفان را نیز در این بانک جامع جمع آوری و بارگذاری می کنیم.

فیاضی در ادامه بیان کرد: اخیراً بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در فضای مجازی فعالیت گسترده ای را آغاز کرده تا با ادبیات به‌روز و متناسب، سبک زندگی و آموزه های رضوی و اهل بیت(ع) را در این فضا منتشر کند، از این رو، آثاری در این باره تولید و در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

وی درباره افق کاری پیش بینی شده برای این بانک تاکید کرد: در چشم انداز این بانک اینطور دیده ایم که هر اثر فرهنگی، هنری و پژوهشی مرتبط با امام رضا(ع) و آموزه های رضوی به سهولت به این بانک افزوده شود و عموم علاقمندان و خواص اعم از پژوهشگران و هنرمندان از آن بهره ببرند.

مشاور عالی بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) درباره زمانبندی اجرایی شدن این طرح و فعال شدن بانک، ابراز کرد: اکنون در حال جمع آوری و دیجیتال کردن آثار هستیم، قرارداد نرم افزار آن هم منعقد شده به نظر می رسد از سال 1400 کار بارگذاری آثار در بانک آغاز شود و در چشم اندازی دو ساله این بانک برای مردم قابل بهره برداری است.

وی درباره برنامه بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برای افزودن زبان های مختلف به این بانک، خاطرنشان کرد: در فاز نخست بانک به زبان فارسی راه اندازی می شود اما در فازهای بعدی زبان های عربی، انگلیسی و اردو هم به این بانک اضافه خواهد شد تا علاقمندان در کشورهای دیگر هم از آن بهره ببرند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قرارداد امری تا 2027 تمدید شد