فعالیت یک رسانه دینی حول مسجد می‌تواند منشأ اثرات فراوان باشد/تشکیل شبستان بر محور مسجد امر ارزشمندی است


فعالیت یک رسانه دینی حول مسجد می‌تواند منشأ اثرات فراوان باشد/تشکیل شبستان بر محور مسجد امر ارزشمندی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که فعالیت یک رسانه دینی حول مسجد می‌تواند منشأ اثرات فراوان باشد، گفت: خبرگزای شبستان با توجه به ارتباطی که با مسجد دارد می‌تواند کارهای بزرگی انجام بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین «جواد مجتهد شبستری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با بیان این که نقش رسانه های دینی در جذب جوانان به امور دینی غیر قابل انکار است، اظهار داشت: هرچند به عنوان مثال، مساجد کانون های اصلی فرهنگ سازی هستند اما امروزه تأثیر رسانه در شکل گیری افکار و روحیات مردم به ویژه قشر جوان از اهمیت خاصی برخودار است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که فضاهای مجازی در مسائل حساس و کلان کشور نیز نقش آفرینی می‌کنند، گفت: خیلی از اوقات می بینیم که گروه ها و احزاب مختلف سیاسی از این ظرفیت، حسن یا سوء استفاده می‌کنند، بنابراین رسانه به طور کلی قابلیت بزرگی برای فرهنگ سازی دارد.

وی تصریح کرد: یک رسانه دینی لازم است با مدیریت صحیحی که اعمال می‌کند، فرهنگ اسلامی و دینی را ترویج کرده و در قالب های نوین، فرهنگ متعالی دین را پیاده کرده و با ابراز هنر و رسانه ترویج کنند چراکه این کار قطعا فرهنگ جامعه را کارآمدتر، پویاتر و غنی تر می‌کند و به اسلام نیز نزدیک تر می شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری بیان داشت: بله ما یک جامعه دینی با سنت های اسلامی داریم ولی در برخی موارد هنوز آن فرهنگ سازی غنی لازم، صورت نگرفته و گاهی از آن فرهنگ فاصله می گیریم؛ در این بین نقش رسانه دینی به چشم می آید که بتواند در قالب های مختلف با زبان هنر و ادبیات متناسب و به روز و با توجه به ذائقه جوانان نیازهای عاطفی و معنوی آنها را پاسخ داده و هدایت جامعه را بر عهده بگیرد.

وی با بیان این که اگر رسانه های ما رسانه های سالم و کارآمدی باشند خیلی می‌توانند نقش آفرین باشند، گفت: شما ببینید گاهی اوقات یک سلبریتی یا هنرمند آن قدر پررنگ می‌شود و ظرفیت بالایی پیدا می‌کند که مثل یک مرجع تقلید، می‌تواند در جامعه تحول ایجاد کند چون متأسفانه رسانه های ما نیروهای ارزشی ما نتوانسته اند، جایگاه حقیقی هنرمند را تبیین کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: هنرمند و یک شخصیتی که در عرصه هنر در کشور شناخته می‌شود ارزشمند است ولی هرگز نباید به عنوان قبله قلمداد شود و نباید کار به جایی برسد که یک هنرمند و سلبریتی به عنوان یک ایدئولور شناخته شده که سخن او را هزاران انسان دنبال کنند.

وی یادآور شد: لازم است جایگاه واقعی افراد تبیین شود، یعنی یک هنرمند یا ورزشکار محبوب باشد ولی رسانه های ارزشی ما باید این مسأله را تبیین کنند که چنین افرادی نمی‌توانند قبله آمال و الگوی صد در صد باشند و مردم نباید تابع حرکات و رفتار آنها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان این که باید از ظرفیت رسانه ها در هدایت جوانان استفاده شود، گفت: به عقیده من خبرگزاری شبستان با توجه به ارتباطی که با مجموعه مسجد دارد می‌تواند در این عرصه درخشان ظاهر شود و می‌تواند در تبیین مشکلات و بیان راه حل ها از نظرات نخبگان جامعه استفاده کند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: مسجد در دین اسلام جایگاه مهمی دارد و یک پایگاه بزرگ دینی محسوب می‌شود، از این رو تشکیل یک خبرگزاری بر محور مسجد امر ارزشمندی است که می‌تواند در مسیر دین و اندیشه کارهای خوبی انجام داده است و رویه خوبی را دنبال کند.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز جمعه 31 فروردین + فیلم