تأثیر مستقیم زلزله بالای 7 ریشتری بر زندگی 2 میلیون تهرانی


تأثیر مستقیم زلزله بالای 7 ریشتری بر زندگی 2 میلیون تهرانی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اگر زلزله‌ای بالای 7 ریشتر در تهران رخ دهد، 2 میلیون نفر تحت تأثیر مستقیم آن قرار می‌گیرند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست بررسی آخرین وضعیت شهر تهران در برابر حوادث احتمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی کشور در زمان حادثه و بحران وظیفه انجام مسئولیت دارند و حیطه اختیارها تنها در زمان عادی نیست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: سوله مدیریت بحران یک مشکل را نمی‌تواند حل کند. ممکن است یک سوله در زمان عادی یک مجموعه ورزشی باشد، اما در زمان بروز حادثه باید در اختیار افراد و مدیریت بحران قرار گیرد.

نجار بیان کرد: به اعتقاد من با تمام اقدام‌های انجام شده، باید دانست تهران یک کلانشهر ویژه است و اگر زلزله‌ای بالای ۷ ریشتر داشته باشیم، ۲ میلیون نفر تحت تأثیر مستقیم آن قرار می‌گیرند و ۸ میلیون باقی مانده تحت تأثیر غیر مستقیم حادثه هستند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور افزود: تهران برنامه‌ریزی گسترده می‌خواهد و ما دائم روی این موضوع کار می‌کنیم و باید بدانیم‌ تهران برای مقابله با حادثه برنامه‌ریزی ویژه می‌خواهد.

نجار ادامه داد: موضوع استفاده از بالگردها در امدادرسانی و آذوقه‌رسانی در زمان بروز حادثه امری مهم است که نیاز به پیش‌بینی پد بالگرد در نقاط مختلف شهر داریم.

او بیان کرد: اگر بر روند ساخت و ساز در شهر تهران مطالبه‌گری کنیم، این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که در زمان بروز حادثه فردی زیر آوار ساختمان جان خود را از دست نمی‌دهد.

کد خبر 531236

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم