موانع غیرمنطقی فعالیت در حوزه اقتصاد را برطرف کنیم


موانع غیرمنطقی فعالیت در حوزه اقتصاد را برطرف کنیم

دبیر ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه بر ضرورت مشارکت سازمان­‌ها و نهادهای ذی‌ربط در برقراری نظم و امنیت درحوزه اقتصاد تاکید کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که در چرخه اقتصادی وقفه‌ای ایجاد نشود و با ایجاد امنیت اقتصادی موانع غیرمنطقی را از جلوی پای فعال اقتصادی برداریم.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمد باقر الفت در نشست مشترک با سردار مقیمی، رییس پلیس امنیت اقتصادی کشور، گفت: قوه قضاییه قصد دارد تمام توان خود را به کار گیرد تا فرمایشات مقام معظم رهبری درباره امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی را محقق کند.

وی افزود: در دو سال گذشته که ستاد اجرای پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی با دستور ریاست محترم قوه قضاییه برپا شد، پیگیری­های مناسبی به منظور حمایت‌های حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی انجام شد و دراین مدت موفقیتهای چشمگیری با همت همکاران درسطح استان­­ها با ریاست روسای کل دادگستری و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی مراکز استان ها به دست آمد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار کرد: در این راستا حتما باید با دستگاه اجرایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهایی که متولی حقظ امنیت سرمایه­‌گذاری، برقراری امنیت سرمایه‌گذاری هستند همکاری مشترک داشته باشیم.

الفت با بیان اینکه تامین امنیت فعالیت اقتصادی در کشور نیازمند حمایت­­ های فرابخشی است گفت: این مساله زمینه موفقیت را فراهم می‌کند و اقدام­ هایی که بدون همکاری و همافزایی و بصورت بخشی انجام می­‌شود محکوم به شکست هستند.

وی با بیان اینکه فساد اقتصادی خیلی قدرتمندتر از سایر قسمتهای فساد است گفت: فساد اقتصادی تدوام دارد، فشار دارد و هر عنصری را که بخواهد به تنهایی اقدام کند، هدف قرار داده و معدوم میکند.

الفت با بیان اینکه قابلیت اتکای خدمات پلیس یکی از ارکان تحقق جهش تولید است گفت: ایجاد و ارتقای احساس امنیت از نیازهای اساسی و بنیادین در فعالیت­های اجتماعی شهروندان است و در پرتو تحقق امنیت پایدار زمینه‌های نیل و حصول به اهداف عالی توسعه ملی در ابعاد مختلف میسر می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه اظهارکرد: امنیت اقتصادی از اصلی­ترین زیرساخت های توسعه اقتصادی و لازمه پیشرفت فعالان اقتصادی واجرای قانون است.

معاون رییس قوه قضاییه همچنین گفت: امنیت اقتصادی وضعیت باثباتی از شرایط و ساختار فعلی و افق معلوم و روشنی از آینده است که درآن فرد، جامعه، سازمان و دولت احساس رهایی از خطر کرده و بطور بهینه می­‌تواند به تولید، توزیع و مصرف ثروت بپردازد.

وی افزود: کارکرد اصلی نهادهای تاثیرگذار بر امنیت اقتصادی این است که از طریق ایجاد یک ساختار باثبات، عدم اطمینان حاکم بر مبادلات بشری را کاهش دهند. اگر درخصوص تحقق و اجرای قراردادها وتوافقات به عمل آمده اطمینان وجود نداشته باشد هزینه معاملات افزایش می یابد.

الفت در پایان تاکید کرد: باید نهادهای مالی، قضایی، نیروی انتظامی و نهادهای اجتماعی فعالیت مشترک داشته باشند تا امنیت اقتصادی تامین شود.

در ادامه سردار مقیمی، رییس پلیس امنیت اقتصادی، با بیان اینکه بنای ما کار پلیسی و برخورد نیست گفت: ما به دنبال تامین، برقراری و حفظ امنیت اقتصادی هستیم. ایجاد امنیت مطلوب اقتصادی با مشارکت سازمان­های همکار، تمرکز بر مقابله و کشف محموله‌های کلان و سازمان یافته از جمله سیاستهای پلیس امنیت اقتصادی است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی اظهار کرد: پیش­‌بینی، پیشگیری، کنترل، شناسایی، کشف و مقابله با جرایم و مفاسد اقتصادی از جمله مراحل اقدام در پلیس اقتصادی است.

سردار مقیمی با بیان اینکه ما اساسا مشارکت جو هستیم و سعی داریم امنیت را برای فعالیت اقتصادی فراهم کنیم اظهار کرد: لازمه موفقیت ما تعامل وهمکاری با سازمانها و نهادهایی از جمله قوه قضاییه است.

در ادامه جلسه نمایندگان پلیس امنیت اقتصادی نیز درباره مشارکت حداکثری با قوه قضاییه تسریع در یکپارچه سازی سامانه‌های مختلف نظارت و کنترل، گردش اصلاح و بازنگری قانون و انجام مشترک طرح‌های علمی و پژوهشی را خواستار شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه صنعت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا