تعطیلی مدارس گلستان در سال جدید تحصیلی محتمل است


تعطیلی مدارس گلستان در سال جدید تحصیلی محتمل است

گرگان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با یادآوری شرایط پرخطر (قرمز) کنونی استان ناشی از شیوع کرونا؛ گفت: در صورت ادامه وضعیت موجود احتمال تعطیلی یا شیفتی شدن مدارس گلستان در شروع سال تحصیلی جدید وجود دارد.

احسان گوهری راد امروز چهارشنبه در شورای اطلاع رسانی استان گلستان افزود: با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش مسوولیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در شهرستانها بر عهده فرمانداران خواهد بود.

وی بیان داشت: در شرایط کنونی پیش بینی برای هر اقدامی از جمله بازگشایی و فعالیت مدارس سخت است مثلا در حالیکه بر برگزاری آزمون سراسری مدارس تیزهوشان تاکید شده بود؛ امروز اعلام شد این آزمون (پس فردا جمعه) برگزار نمی‌شود.

وی اضافه کرد: هرچند قرار است ۲۵ مرداد ماه آینده مانور بازگشایی مدارس گلستان برگزار شود اما اطمینان نداریم که شروع سال تحصیلی جدید در چه تاریخ و به چه صورت خواهد بود؟

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به دیگر چالش‌های نظام آموزشی ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: ۶ درصد دانش آموزان استان معادل حدود ۱۳ هزار نفر هیچ دسترسی به کلاس‌های مجازی ندارند مضافا اینکه ابزار و امکانات کافی در اختیار سایر دانش آموزان هم نیست.

گوهری راد با بیان اینکه دسترسی دانش آموزان گلستان به اینترنت پرسرعت کم است، افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز ۱۵ درصد مدارس استان ظرفیت اتصال به اینترنت پرسرعت را ندارند.

وی اظهار داشت: در صورت شیفتی شدن مدارس گلستان طی سال تحطیلی جدید؛ مشکلی از نظر فضای آموزشی و تامین نیروی انسانی نداریم.

وی بیان داشت: دانش آموزان برخی مناطق کم برخوردار گرگان نظیر انجیراب و قلعه حسن هیچ دسترسی به اینترنت، گوشی، رایانه و حتی تلویزیون ندارند تا بتوانند از کلاس‌های راه دور استفاده کنند که در این رابطه کمک سایر دستگاههای اداری و مردم نیکوکار را نیازمندیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: دانش آموزان شهرهای بندرگز و بندرترکمن در غرب استان به ترتیب با ۷۰ و ۶۳ درصد بیشترین دسترسی را به کلاس‌های راه دور از طریق شبکه شاد دارند و شهرستانهای رامیان با ۳۸ و مراوه تپه با ۳۵ درصد در شرق گلستان کمترین بهره‌مندی را دارند.

در این جلسه حجت الاسلام محسن کیایی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان بدون ذکر نام از کم کاری برخی فرمانداران استان در انجام وظایف محوله انتقاد کرد.

معاون سیاسی استاندار با رد این موضوع، گفت: فرمانداران استان بویژه در شرایط حساس کنونی تلاش و فعالیت شبانه روزی دارند هرچند ممکن است در هر جایی ایرادهایی وجود داشته باشد.

عبدالرضا چراغعلی افزود: هرچند اقدامات انجام شده کافی نیست ولی خوب است اخبار امیدبخش بیشتری به جامعه تزریق شود مثلا در شرایط کنونی سخت اقتصادی برای ۴۳۰ خانوار بی بضاعت در گلستان خانه بسیار ارزان ساخته و تحویل شد.

در این جلسه تصمیم گرفته شد مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در گلستان به سبب شرایط ناشی از کرونا بصورت متمرکز برگزار و از تعدد برنامه‌ها پرهیز شود.

اعضای حاضر در جلسه بر برگزاری شایسته مراسم روز خبرنگار در استان گلستان تاکید کردند.

در این جلسه مدیرکل اطلاعات گلستان با طرح سوالی از معاون صدا و سیمای استان، بصورت تلویحی از غیبت مدیر صدا و سیما گلایه کرد.

از ابتدای برگزاری شورای اطلاع رسانی گلستان تاکنون مدیرکل صدا و سیمای استان در ۱۰ جلسه غیبت و فقط یک مورد را که میزبان بوده است؛ حضور داشت.

ماجرای آن جلسه این بود که چون مدیرکل صدا و سیمای گلستان در جلسه تخصیص اعتبار دستگاهش حضور نداشت؛ اعضای شورا تصمیم گرفتند در صدا و سیما حضور یافته و جلسه را همانجا برگزار کنند.

در آن یک جلسه نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار از سرجمع اعتبارات دستگاههای اجرایی گلستان به صدا و سیمای استان برای بیان عملکرد آنها اختصاص یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی