تحقیق دانشگاه آکسفورد: خون شتر بی کوهان ویروس کرونا را خنثی می ­کند


تحقیق دانشگاه آکسفورد: خون شتر بی کوهان ویروس کرونا را خنثی می ­کند

شفقنا- اسکای نیوز نوشت: یک مطالعه علمی در انگلیس نشان داده است که آنتی بادی های گرفته شده از خون حیوان لاما(شتر بی کوهان)در خنثی کردن ویروس کرونای جدید و جلوگیری ورود آن به سلول های انسانی مؤثر است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، در این مطالعه که نتایج آن روز دوشنبه از سوی مجله «نیچر»(Nature) منتشر  شده، آزمایش ها […]

تحقیق دانشگاه آکسفورد: خون شتر بی کوهان ویروس کرونا را خنثی می ­کندتحقیق دانشگاه آکسفورد: خون شتر بی کوهان ویروس کرونا را خنثی می ­کند

شفقنا- اسکای نیوز نوشت: یک مطالعه علمی در انگلیس نشان داده است که آنتی بادی های گرفته شده از خون حیوان لاما(شتر بی کوهان)در خنثی کردن ویروس کرونای جدید و جلوگیری ورود آن به سلول های انسانی مؤثر است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، در این مطالعه که نتایج آن روز دوشنبه از سوی مجله «نیچر»(Nature) منتشر شده، آزمایش ها نشان داده است که این آنتی بادی های بسیار ریز به نام نانو ذرات، به طور طبیعی در حیوان لاما یافت می شود و می توان با پیوند زدن این نانوذرات با پروتئین ویروس کرونا، آن را خنثی کرد و از ورود آن به سلول های انسانی جلوگیری کرد.

براساس این گزارش، مطالعات روی آنتی بادی های گرفته شده از حیوان لاما هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد اما اخیرا شدت بیشتری گرفته است به طوری که دانشمندان انستیستو روزالیند فرانکلین وابسته به دانشگاه آکسفورت انگلیس، آزمایش های مرتبط با این موضوع را که معمولا حدود یک سال به طول می انجامد، تنها ظرف ۱۲ هفته انجام داده اند.

«پروفسور جیمز نایسمیت» از همکاران اصلی این تحقیق، مدیر این انستیتو و استاد زیست شناسی ساختاری در دانشگاه آکسفورد می گوید: می توان آنتی بادی گرفته شده از لاما را با آنتی بادیهای موجود در انسان ترکیب و از آن به عنوان واکسنی برای خنثی کردن تاثیر ویروس کرونای جدید استفاده کرد.

خبر را در اسکای نیوز بینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403