لرستان از نظر اپیدمی کرونا هنوز در معرض خطر است


لرستان از نظر اپیدمی کرونا هنوز در معرض خطر است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: لرستان از نظر اپیدمی کرونا هنوز در معرض خطر است.

قاسم جان‌بابایی ۲۵ تیر ماه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با اشاره به مدیریت خوب بیماری کرونا در لرستان، گفت: لرستان یکی از استان‌هایی است که در این زمینه به‌خوبی مدیریت شده و نگذاشته عملاً وارد بحران شود.

وی یکی از اهداف سفر به لرستان را سپاسگزاری از همه مدیران استانی، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، مسئولین شهرستان‌ها، نمایندگان و همکاران حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت با تمام افتخار در کنار لرستان است، افزود: با بازدیدهای انجام شده کمبودهایی در زیرساخت‌های استان به چشم می‌خورد از جمله قدیمی بودن تجهیزات درمانی که لازم است اصلاح شوند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: اولین نیاز استان توسعه تخت‌های ویژه است. برای همین در مرحله اول حدود ۳۸ تخت ویژه با تمامی تجهیزات مربوطه به استان تعلق خواهد گرفت که تعداد ۲۰ عدد آنها تحویل شده و مابقی حداکثر تا دو هفته دیگر تکمیل و تحویل استان خواهند شد.

وی افزود: چنانچه لرستان نیاز داشته باشد و فضای لازم را ایجاد کند قطعاً وزارت بهداشت برای شهرستان‌ها هم این کار را انجام خواهد داد.

جان‌بابایی گفت: در بعضی از شهرستان‌ها در خصوص تجهیزات سرمایه‌ای مثل سی تی اسکن مشکل به چشم می‌خورد که هفته آینده مشکل شهرستان الشتر در این زمینه حل خواهد شد و شهرهای دیگر مثل ازنا و سایر شهرستان‌ها که لیست آنها در وزارت بهداشت است ملزومات آنها تا چند ماه آینده خریداری شده و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر بهداشت بر ایجاد یک مرکز سوختگی با پشتیبانی و تجهیزات لازم در لرستان تاکید کرد که با کمک وزارت بهداشت به نتیجه خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: لازم است حوزه قلب و عروق ساماندهی شود و تجهیزات بیشتری که مورد نیاز است از جمله دستگاه سی تی و سی تی آنژیو که در لیست خرید وزارت بهداشت است و پس از تامین ارز در اختیار استان لرستان قرار خواهد گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز گفت: با وجود کرونا ممکن است نیروی انسانی خسته شود برای همین در شهریور ماه با توزیع نیروی انسانی متخصص می‌توانیم توجه بیشتری به استان کرده و در شهرهایی که کمبود متخصص و سایر نیروها وجود دارد حتما آن‌ها را اصلاح می‌کنیم.

جان‌بابایی با ذکر اینکه لرستان از نظر اپیدمی کرونا هنوز در معرض خطر است، گفت: طبق بازدیدها افراد جوان و میانسال زیادی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که بعضی از آنها بدحال هستند و متاسفانه بعضی از مردم هنوز با ساده‌انگاری نسبت به این بیماری جدی نشده‌اند.

وی با ضرورت مشارکت و همراهی مردم برای مقابله با بیماری کرونا گفت: از مردم استان استدعا می‌کنم از آنجایی که حتی فوت یک نفر دردناک بوده و قابل جبران نیست با همراهی خود از زحمات و تلاش‌های انجام شده حمایت کنند و نگذارند با ساده‌انگاری عده‌ای، خود و خانواده آنها دچار آسیب شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل