590 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی پرداخت شد


590 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی پرداخت شد

اراک - ایرنا - سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 590 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید امسال در نقاط مختلف این استان پرداخت شد.

«عادل لهراسبی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تسهیلات رونق تولید استان مرکزی در سال جاری به ۱۵ واحد تولیدی که سال گذشته در سامانه بهین‌یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان نام‌نویسی کرده بودند، تزریق شد.

وی ادامه داد: شماری از تولیدکنندگان واحدهای صنعتی استان مرکزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ قانون بودجه متقاضی هستند که به محض بازگشایی سامانه بهین‌یاب و ثبت درخواست متقاضیان، پرونده‌های افراد در جریان بررسی و پرداخت تسهیلات قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۴۵ واحد تولیدی این استان، سال گذشته بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند که شمار قابل توجهی از آنها با دریافت این تسهیلات، از حالت رکود و تعطیلی خارج شده و به چرخه تولید بازگشتند.

لهراسبی بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریال تسهیلات تامین سرمایه در گردش و خرید ماشین‌آلات و مواد اولیه به ۳۲ واحد صنعتی استان پرداخت شد که تاثیر مهمی در روند تولید داشته است.

سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: این سازمان سال گذشته به دلیل اجرای برنامه‌ها و مصوبات نشست های مختلف استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، جایگاه سوم کشوری را در جذب منابع تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ به خود اختصاص داده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور