توسعه خدمات تامین اجتماعی دستاورد دولت در جنوب خراسان رضوی است


توسعه خدمات تامین اجتماعی دستاورد دولت در جنوب خراسان رضوی است

گناباد- ایرنا- رییس شعبه تامین اجتماعی در گناباد و بجستان توسعه خدمات و کاهش مراجعات حضوری به این شعب را مهمترین دستاورد دولت دوازدهم در این شهرستان‌های جنوبی استان خراسان رضوی ذکر کرد.

محمد شریفی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین رویکرد خدمات حمایتی دولت دوازدهم برای ارایه خدمات بهینه به مراجعان تامین اجتماعی، ایجاد سهولت در بیمه زنان خانه دار، افزایش حمایت از کارگاه‌های مشمول، کشاورزان و دامداران و سهمیه بیمه کارگران ساختمانی است.

وی افزود: ارائه صددرصدی خدمات مکانیزه، افزایش خدمات غیرحضوری، کاهش بوروکراسی اداری و توسعه کمی و کیفی خدمات در فضای مجازی برای بیمه شدگان از مهمترین دستاوردهای دولت در این بخش محسوب می‌شود.
رییس شعبه تامین اجتماعی گناباد و بجستان ادامه داد: برای بهبود وضعیت کسب و کار و در راستای اقتصاد مقاومتی طرح روان سازی مراحل اداری و بخشودگی جرایم دیرکرد حق بیمه در دست اجراست.

وی گفت: برای افزایش آگاهی عمومی در این زمینه نیز جلسات مشترک با اتحادیه ها و مجامع صنفی و تولیدی و گروههای هدف برگزار شده و با راه‌اندازی سامانه استعلام دفترچه ها مراجعات به شعب تامین اجتماعی گناباد و بجستان طی یکسال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته و تا پایان سالجاری به حدود ۷۰ درصد کاهش می‌یابد.

شریفی افزود: سامانه نسخه الکترونیکی در چند ماه آینده جایگزین دفترچه‌های کاغذی می‌شود و با حذف کامل دفترچه‌ها شاهد کاهش چشمگیر مراجعه به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی خواهیم بود.

وی ادامه داد: تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی گناباد و بجستان تا پایان سال گذشته پنج هزار و ۶۰۰ نفر بود که طی سه ماه سال جاری یکصد نفر به این تعداد افزوده شدند.

از مجموع بیش از ۶۷ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان‌های گناباد و بجستان ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر را بیمه شده اصلی تشکیل می‌دهند.

سه هزار و ۲۷۰ واحد تولیدی در گناباد و ۵۰۰ واحد در بجستان زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

بیستم لغایت بیست و هفتم تیرماه به عنوان هفته بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

شهرستان‌های گناباد و بجستان به ترتیب در ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت