بخش ویژه سردار سلیمانی به جشنواره قرآنی هدهد افزوده شد


بخش ویژه سردار سلیمانی به جشنواره قرآنی هدهد افزوده شد

بحرالعلوم گفت: با شهادت سردار قاسم سلیمانی جشنواره قرآنی هدهد بیست و پنجمین دور خود را از کنار مزار این شهید بزرگوار آغاز کرد تا بتواند جوانان دانشجو را با فرهنگ شهادت و جایگاه شهدا بیشتر آشنا کرده و در این مسیر فرهنگ‌ساز و جریان‌ساز باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمدمهدی بحرالعلوم » در خصوص افزوده شدن بخش ویژه شهید سردار قاسم سلیمانی به بیست و پنجمین دور از جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت، گفت: جشنواره قرآنی هدهد در سال جاری کار خود را از شهر کرمان و از کنار مزار پاک شهید سردار قاسم سلیمانی آغاز کرد. به دیگر معنا با توجه به شهادت این سردار بزرگ، بیست و پنجمین دوره از جشنواره قرآنی هدهد به بزرگداشت این شهید سرافراز و پر تلاش اختصاص دارد.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان این‌که هدف از ایجاد این بخش آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با زندگی، رویکرد، اعتقادات و افکار این شهید بزرگوار بوده است، ابراز داشت: این بخش دارای زیر شاخه و پنج رشته تحت عناوین «شعر، اپلیکیشن، مقاله، داستان و نماهنگ» است که محور موضوعی تمامی این رشته‌ها سردار شهید قاسم سلیمانی است.

بحرالعلوم در ادامه توضیح داد: تمامی این رشته‌های به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند آثار برگزیده خود را جهت شرکت در رشته‌های این بخش به جشنواره قرآنی هدهد در دور بیست‌وپنجم ارسال کنند. علاقمندان به شرکت در هر کدام از رشته‌های بخش شهید سلیمانی می‌توانند تا ۳۱شهریور ماه جاری آثار خود را در سامانه http://quran.behdasht.gov.ir بارگذاری کنند. آثار ارسالی بعد از بارگذاری به صورت متمرکز داوری خواهد شد و برگزیدگان در این بخش در اختتامیه بیست‌ وپنجمین دوره از جشنواه قرآن و عترت وزارت بهداشت معرفی شده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این‌که مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت بر اساس رشته‌های کاری که دارد، بخش‌های جشنواره قرآن و عترت را طراحی می‌کند، یادآور شد: یکی از کانون‌های زیر مجموعه این مرکز، کانون‌ ایثار و شهادت است که به صورت مستقیم با موضوع شهادت شهید سلیمانی سروکار دارد. همه بخش‌های دیگر مرکز نیز متاثر از این موضوع بوده‌اند و همین باعث شد در سال جاری برای اطلاع رسانی هر چه بهتر در این زمینه و ایجاد بستر لازم برای حضور تمامی علاقمندان به این شهید بزرگوار در بخش ویژه شهید سردار سلیمانی، نامه‌ای به همه دستگاه‌های فرهنگی، قرآنی و آموزشی کشور ارسال کرده‌ و علاوه بر دانشگاهیان وزارت بهداشت از معاونت‌های فرهنگی وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیر انتفایی، پیام نور و ... نیز دعوت به حضور کنیم.

شرکت در بخش سردار شهید سلیمانی برای عموم آزاد است

این مسئول قرآنی، تصریح کرد: برای هر چه پربارتر کردن این بخش، در شبکه‌های مجازی در حال انتشار پوستر هستیم؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز اکنون به خوبی فعال شده‌اند و امید داریم استقبال خوبی از رشته‌های مختلف بخش شهید سردار سلیمانی اتفاق بیفتد. این بخش تنها بخش در جشنواره بزرگ قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت است که شرکت در آن برای عموم آزاد است؛ اما دیگر بخش‌های جشنواره از جمله «ادبی، معارفی، هنری، پژوهشی و آوایی» تنها ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی است.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با بیان این‌که در نظر داریم در کنار تقدیر از آثار برگزیده، در صورت بالا بودن سطح آثار، این تولیدات را در قالب کتاب یا سی دی در اختیار دیگر مخاطبان جشنواره قرار دهیم، ابراز داشت: در این مسیر هرگز به دنبال کارهای مقطعی نیستیم، از این جهت تلاش داریم این بخش به یک جریان و روند تبدیل شود؛ به دیگر معنا تلاش داریم این اتفاق چیزی بیش از بخشی از یک جشنواره باشد، زمانی این تلاش‌ها در بطن و ضمیر مخاطب تاثیر گذار خواهد بود که برای آن ساختاری دیده شود، البته این به معنای ساختار اداری نیست بلکه تلاش ما ایجاد شبکه‌ای از علاقمندان است که طرح و برنامه‌های مستمر و ادامه‌دار به ویژه در حوزه آموزشی و مباحث تبلیغی در این خصوص دریافت می‌کنند.

کرونا در کنار تهدید، فرصت ایجاد ارتباط نزدیک در فضای مجازی فراهم کرده است

بحرالعلوم وجود هماهنگی با دیگر نهادهای فعال در این زمینه را مهم دانست و اظهار داشت: در این مسیر بدنه دانشجویی به صورت خاص بسیار اهمیت دارد. امید داریم به تدریج این اتفاق رخ دهد البته کرونا نیز در این مسیر در کنار تهدید، فرصت‌هایی نیز ایجاد کرده است؛ به نحوی که فرصت فعالیت‌های مجازی را توسعه و ارتباط ما با دانشجویان را در فضای مجازی نزدیک‌تر کرده است. البته برنامه‌های حضوری جایگاه خود را دارند و امید داریم با برطرف شدن کرونا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم اگر چه با پایان یافتن کرونا، از ظرفیت فضای مجازی استفاده بهتری خواهیم برد.

وی در خصوص اهمیت افزوده شدن بخش شهید سردار سلیمانی به جشنواره گفت: باید حافظان و محافظت کنندگان از قرآن در کنار هم قرار بگیرند. شهید و شهادت در فرهنگ و اعتقاد ما فی‌نفسه جریان ساز هستند، این جریان در شهادت سردار سلیمانی به وضوح قابل مشاهده بود و همچنان نیز ادامه دارد، بخشی از تاب آوری مردم در برابر این حجم از مشکلات، به اعتقادات مردم در خصوص برکت خون شهدا باز می‌گردد؛ البته توقع ما بیش از این‌ها است و امید داریم جوانان ما که این حس و حال و این گفتمان را کمتر دیده‌اند بتوانند وارد این مسیر شوند. در این مسیر شهادت مردانی چون شهید سلیمانی و شهید حججی جریان را زنده کرد و این جریان باید مستمر باشد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خط و نشان صریح باقری برای صهیونیست‌ها