افتتاح و بهره برداری خط تولید 150 تنی تصفیه روغن های خوراکی در رودبار


 افتتاح و بهره برداری خط تولید 150 تنی تصفیه روغن های خوراکی در رودبار

با حضور معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و رئیس هیأت مدیره سازمان «اتکا»وزارت دفاع و مدیر عامل سازمان «اتکا» خط تولید 150 تنی تصفیه روغن های خوراکی کارخانه گنجه رودبار سازمان اتکا در شهرستان رودبار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، با حضور معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و رئیس هیأت مدیره سازمان «اتکا»وزارت دفاع و مدیر عامل سازمان «اتکا» خط تولید ۱۵۰ تنی تصفیه روغن های خوراکی کارخانه گنجه رودبار سازمان اتکا در شهرستان رودبار به بهره برداری رسید. امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده و رئیس هیئت مدیره سازمان اتکا در این مراسم با بیان ظرفیت عظیم منابع کشور در تحقق «جهش تولید» اظهار داشت: در همه عرصه ها می توان جهش تولید را به منصه ی ظهور گذاشت و گنجینه های ارزشمند سرزمین ایران را از قوه به فعل تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در کنار تولید تسلیحات راهبردی ویژه و مورد نیاز نیروهای مسلح، تولید امنیت و اقتدار را برای میهن اسلامی به ارمغان آورده است گفت: امروز وزارت دفاع با حضور در سایر عرصه های امنیت آفرین نقش برجسته ای به عنوان بازوی فعال تولید قدرت در آوردگاه های مختلف ایفا می نماید.

امیر سرتیپ شعبانیان با بیان ضرورت توسعه کشاورزی در کشور به عنوان یک مؤلفه بازدارنده در برابر تهدیدهای بین المللی تصریح کرد: توسعه کشاورزی باعث فرصت‌سازی فعالیت‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و همچنین موجب کاهش اثرات تهدیدهای ملی نظیر تحریم‌های اقتصادی می‌شود و اگر با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های مبتنی بر تفکر جهادی و راهبردهای متاثر از مدیریت جهادی همراه باشد قطعاً بخش مختلفی از اسیب های اقتصادی را ترمیم و باعث رشد و توسعه کشور خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع افتتاح خط تولید 150 تنی تصفیه روغن های خوراکی در کارخانه گنجه رودبار را نقطه عطفی در راستای تحقق جهش تولید عنوان کرد و افزود: جهش 400 درصدی تولید انواع روغن های خوراکی و افزایش ظرفیت تولید این کارخانه از 9000 تن به 45000 تن در سال گام مهمی در تأمین این کالای اساسی در کشور قلمداد خواهد شد.

امیر شعبانیان با بیان مساحت 68 هزار مترمربعی کارخانه گنجه رودبار تصریح کرد: این کارخانه پس از بازسازی و ترمیم و همچنین نصب ماشین آلات جدید، کمک شایانی به اشتغال فعال استان گیلان و شهرستان رودبار خواهد نمود.

وی با اشاره به تولید انواع روغن زیتون، روغن مخصوص سرخ کردنی، روغن ذرت، روغن کنجد، روغن آفتابگردان و روغن کلزا در کارخانه گنجه روبار سازمان اتکا تصریح کرد: با افتتاح پروژه خط تولید 150 تنی تصفیه روغن های خوراکی افزایش سهم تولید کارخانه از 5/. درصد به 2.8 درصد در کشور ارتقا پیدا خواهد کرد.

امیر سرتیپ شعبانیان با بیان اینکه هر روز تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران در حوزه های مختلف از جمله بخش کشاورزی و غذایی بیشتر می شود افزود: امریکا به هر نحو ممکن سعی در محدود کردن منابع غذایی ایران برخلاف تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی دارد و در این شرایط حمایت از بخش کشاورزی یکی از راه های نجات‌بخش اقتصاد کشور خواهد بود./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق