نماز جمعه گرانبهاترین یادگار امام (ره) و عامل وحدت و انسجام ملی است


نماز جمعه گرانبهاترین یادگار امام (ره) و عامل وحدت و انسجام ملی است

مراغه - ایرنا - امام جمعه عجب‌شیر به فرا رسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: نماز جمعه، گرانبهاترین یادگار امام (ره) و عامل وحدت و انسجام ملی و مذهبی است.

محمود شربیانی رو پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی عجب شیر گفت: بسیاری از حربه‌ها و دسیسه‌های دشمن با حضور مردم در نماز جمعه خنثی می‌شود و در دوران دفاع مقدس مشخص‌ترین مرکز برای آمادگی نیروهای مردمی و نظامی و ایجاد همدلی‌ و تدبیر برنامه‌ها، نماز جمعه بود.

وی با اشاره به اینکه در قرآن و روایات توصیه‌های فراوانی نسبت به اقامه نماز جمعه شده است، گفت: سوره مبارکه «جمعه» به اهمیت نماز جمعه اشاره کرده که خود دلیل مستحکمی برای بیان اهمیت و ضرورت نماز جمعه در جامعه می باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی عجب شیر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه غدیر جلوه‌ای از امام علی (ع) است، اظهارکرد: غدیر عیدی برای مظلومان جهان و مقابله با تفکر جدایی دین از سیاست است.

شربیانی دهه غدیر را بهترین ایام برای تبیین جایگاه والای ولایت فقیه در جامعه اسلامی عنوان و بر ضرورت همدلی و همکاری دستگاه های دولتی و غیر دولتی در برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در طول این ایام تاکید کرد.

فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ زیربنای جوامع است و جامعه اسلامی با دارا بودن سوابق عظیم فرهنگی، تاریخی و دینی بخش مهمی از زیر ساخت جامعه را در خود دارد افزود: نماز جمعه به عنوان یکی از مهمترین زیر ساخت ها و مولفه ها نقش بسزایی در افزایش آگاهی مردم وانسجام وهمبستگی مردم در جامعه دارد.

عادل اصغر پور با اشاره به سوابق علمی ، مذهبی و دینی ائمه محترم نماز جمعه افزود: شایسته است از پایگاه فرهنگی و اجتماعی نمازهای جمعه در راستای حضور طیف های مختلف مردم و حل مشکلات جامعه استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری