85 درصد نیاز غذایی در داخل کشور تولید می‌شود


85 درصد نیاز غذایی در داخل کشور تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ورود دانش روز دنیا به داخل مزارع سبب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود.

دکتر اسفندیار حسنی مقدم امروز ۲۶ تیرماه در دیدار با اعضای پایگاه مقاومت انصار انصارالحسین و پایگاه مقاومت الغدیر خرم‌آباد اظهار کرد: ۸۵ درصد نیاز غذایی در داخل کشور تولید می‌شود و این همه به برکت خون شهدا و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و خلوص شما بسیجیان و مردم ولایتمدار به دست آمده است.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که خود بسیجی و از جنس شما هستم، افزود: بسیجی از دید من در هر شرایط و موقعیتی حتماً وظایف محوله را جهت اعتلاء و شکوفایی کشور به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: اگر بسیجی هستیم و روحیه جهادی و انقلابی‌گری و دفاع از مملکت را داریم باید روحیه تأمین امنیت و سلامت غذایی و تعصب عدم وابستگی به بیگانگان نیز داشته باشیم و در هر صنف و جایگاهی کار خود را به نحو شایسته انجام دهیم و چنانچه شرایط پیش آمد و مسئولیتی را برعهده گرفتیم سعی و تلاش را بیش از گذشته کنیم.

حسنی مقدم با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نسبت به قبل از انقلاب وضعیت معیشتی مردم و رشد در تولیدات کشاورزی افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: همچنین میزان تولید محصولات کشاورزی در لرستان قبل از انقلاب کمتر از ٥٠٠ هزار تن بود اما در حال حاضر به حدود سه میلیون تن یعنی ۶شش برابر رسیده است.

این مسئول گفت: در سطح کشور حجم تولیدات محصولات کشاورزی کمتر از ۲۴ میلیون تن بوده و هم‌اکنون به حدود ۱۲۴ میلیون تن افزایش یافته و این همه به برکت خون شهداء و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری به دست آمده است بنابراین باید قدر حاکمیت و شرایط را بدانیم و نگذاریم معاندان و بیگانگان باعث تشویش اذهان عمومی شوند البته منکر کمی و کاستیها نیستیم.

وی با اشاره به اینکه سرعت رشد علمی در کشور در مقایسه با دنیا بسیار پرشتاب است، افزود: شرایط کشور رو به رشد است ولی ما به این قانع نیستیم و با توجه به اینکه در حوزه کشاورزی آب به اندازه کافی، خاک حاصلخیز، نور فراوان، هوای مطبوع و معتدل داریم و در سند ۲۰ ساله ابلاغی مقام معظم رهبری افق ۱۴۰۴ دو وظیفه برای وزارت جهاد کشاورزی تعریف شده که آن امنیت و سلامت غذایی با نگاه به منابع انسانی و حفاظت از منابع پایه یعنی آب و خاک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: برای رسیدن به این مهم با ورود دانش روز دنیا به داخل مزارع کشاورزان توسط طرح یاوران تولید به امنیت و سلامت غذایی و افزایش تولید در واحد سطح و همچنین افزایش درآمد آنان دست می‌یابیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس