فعالیت مدرسه معرفتی و مهارتی تابستانه اربعین از فردا آغاز می شود


فعالیت مدرسه معرفتی و مهارتی تابستانه اربعین از فردا آغاز می شود

مدیر اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق(ع) از آغاز فعالیت رسمی دومین دوره مدرسه «معرفتی و مهارتی» تابستانه اربعین از فردا 25 تیر ماه به صورت مجازی خبر داد.

«سیدمجید امامی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از آغاز رسمی فعالیت دومین دوره مدرسه «معرفتی و مهارتی» تابستانه اربعین خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه دومین دوره مدرسه «معرفتی و مهارتی» تابستانه اربعین فردا ۲۵ تیر ماه به صورت مجازی ساعت ۸ تا ۱۰ صبح با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «دکتر ارزانی»، ‌مشاور وزیر و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور؛ حجت الاسلام «حمید احمدی» رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین؛‌ دکتر محمدهادی همایون،‌ رییس هیئت مدیره انجمن اربعین دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود.

مدیر اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق (علیه السلام) افزود: مدرسه معرفتی مهارتی اربعین در سال ۹۸ و به همت اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق (علیه السلام)، بسیج دانشجویی و هیئت دانشجویی انصارالقائم راه اندازی شد. این مدرسه در صدد آن است که بتواند از طریق حضوری و یا به شکل آنلاین و آفلاین به علاقمندان و فعالان مرتبط با اربعین، آموزش هایی در سه عرصه «زبان عربی با لهجه عراقی»، «مباحث معرفتی و نظریه اربعین در منظومه اندیشه اسلام ناب» و «تخصص‌های لازم فرهنگی اجتماعی» مورد نیاز را در قالب پیشرفته ترین سرفصل ها و بهره مندی از بهترین اساتید آموزش‌هایی را ارائه دهد .


مدیر اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق (علیه السلام) خاطرنشان کرد: این مدرسه با برگزاری کارگاه ها و تالارهای مباحثه به شکوفایی فعالان این عرصه کمک می‌کند. نگاه ما به حرکت الهی اربعین، فراتر از یک مناسک و موسمِ زیارتی ِمحدود به دهه دوم ماه صفر است؛ بلکه زیارت اربعین را گنجینه‌ای از فرصت ها برای دیده شدن و به کارگرفته شدن ظرفیت های انقلاب اسلامی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی می‌دانیم.


امامی تاکیدکرد: بنابراین اربعین «اسم رمزی» است که در قالب آن می توان آموزه های مورد غفلت واقع شده را با بیانی جذاب مطرح کرد بدون اینکه واکنش ها یا رویکردهای سیاسی در آن وجود داشته باشد.

وی در تبیین نوع و نحوه فعالیتهای مدرسه اربعین گفت: وقتی در رابطه با آینده‌ی الهی حکومت صالحان صحبت می کنیم سعی داریم، عمیق ترین تحلیل ها از انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، مقاومت منطقه‌ای و مکتب مقاومت را مطرح کنیم که ثمره و ظهور آن در برپایی راهپیمایی اربعین آن هم در یکی از اشغالی ترین کشورهای دنیا است.


مدیر اندیشکده اربعین دانشگاه امام صادق علیه السلام ادامه داد: یا به عنوان مثال در خصوص چالش ها و مناسبات میان فرهنگی ایران و جهان اسلام بحث می شود که امروز جزو یکی از توطئه های جدّی معاندان اسلام ناب است. برای توضیح و تشریح بیشتر این مسئله به این سوال فکر کنیم که چرا امروز تصویر مردم ایران و عراق از یکدیگر به فجیع ترین وضعیت ممکن می‌رسد؟ دو ملتی که ارتباط آنها با یکدیگر می تواند ظرفیت محبان اهل بیت (علیهم السلام) را در جهان معاصر شکوفا کند، چرا و چگونه به مرز ستیز و نفرت قومی می رسند؟


وی تصریح کرد: در این مدرسه در رابطه با مسائلی از این قبیل، تحلیل ها ، راه حل ها و روشنگری های لازم ارائه می شود. چند این سرفصل برای مباحث وجود دارد و یکی از گرایش های تخصصی مدرسه، «خدمات و فناوری اجتماعی اربعین» است. به عبارت دیگر در قالب این گرایش برای مخاطبان توضیح داده می شود که چگونه می توان امنیت، خدمات، رفاه و بهره‌وری از این بزرگترین تجمع مذهبی جهان را محقق کرد؟ ثانیاً چگونه‌ می شود از الگوهای نهفته در آن آن برای حل مشکلات جوامع اسلامی الهام گرفت؟


امامی گفت: در همین راستا برای بهره مندی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از این آموزش ها نیز تعاملاتی با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور انجام گرفته است که اعضای کانون ها بتوانند به صورت آفلاین این آموزش ها را دریافت کنند.

شایان ذکر است مراسم افتتاحیه دومین دوره مدرسه «معرفتی و مهارتی» تابستانه اربعین فردا ۲۵ تیر ماه به صورت مجازی https://vc.isu.ac.ir/ch/isu-conf قابل استفاده است.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟