147 هکتار از اراضی ملی در سبزوار رفع تصرف شد


147 هکتار از اراضی ملی در سبزوار رفع تصرف شد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: 147 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و ملی این شهرستان که امسال به تصرف سودجویان در آمده بود بازپس گرفته شد.

عباسعلی کیانی فرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خلع ید این اراضی طبیعی در قالب ۷۱ پرونده و با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی انجام شد که این میزان رفع تصرف نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش داشته است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ فقره پرونده تخلف و تخریب اراضی ملی با مساحت ۷۸ هکتار در شهرستان سبزوار تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: طی این مدت ۱۰۸ فقره پرونده تخلف و تخریب اراضی ملی در شهرستان شامل چرای غیرمجاز دام، قطع اشجار و تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل شد که در محاکم قضایی در دست رسیدگی است.
کیانی فرد افزود افزود: تخریب و تصرف عدوانی، چرای غیر مجاز دام و قطع تاغزارها از بیشترین موارد تصرف اراضی ملی طی سالهای گذشته در شهرستان سبزوار بوده است.
وی ادامه داد: سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی فعال است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را از طریق این سامانه اطلاع رسانی کنند.
شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد ۸۰۰ هزار هکتار عرصه و منابع طبیعی دارد که برای ۷۵۰ هزار هکتار آن سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا