مروری بر کتاب «کارنامه خوشنویسان و کاتبان تفرش»


مروری بر کتاب «کارنامه خوشنویسان و کاتبان تفرش»

اراک - ایرنا - «کارنامه خوشنویسان و کاتبان تفرش» عنوان کتابی است که به قلم «صادق حضرتی آشتیانی» به رشته تحریر درآمده و اساتید و بزرگان این رشته هنری و آثار آنان را معرفی کرده است.

این کتاب ۲۹۴ صفحه‌ای با شمارگان ۲۲۰ نسخه از سوی انتشارات «سفیر اردهال» به چاپ رسیده و با قیمت هر جلد۳۵۰ هزار ریال روانه کتابفروشی‌ها شده است.

در این کتاب شرح اجمالی از زندگینامه، آثار و خدمات ۲۷۵ هنرمند خوشنویس و کاتب اهل تفرش به همراه توضیحاتی در خصوص سبک و سیاق هنر آنان برای علاقه‌مندان ارایه شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: تفرش دیاری دیرپاست که سابقه آن به پیش از تاریخ می‌رسد و همواره خاستگاه فرهنگ و ادب بوده و در زمینه خط و کتابت جایگاه ویژه‌ای دارد.

خوشنویسان که هنر را برای نفس آن عزیز می‌دارند همواره با خوشه‌چینی از خرمن بزرگان و در لطافت قلم و قدرت کتابت نسخه‌های استواری را نگاشته‌اند که چشم بینندگان را خیره می‌کند.

در پیشگفتار این کتاب عنوان شده است: تفرش یکی از شهرهای استان مرکزی در فاصله ۸۰ کیلومتری اراک و ۲۲۱ کیلومتری تهران است که به دیار فرهیختگان شهرت دارد و ده‌ها صاحب اندیشه و علم در دامان آن تربیت شده و به کشور و بشریت خدمت کرده‌اند.

خط یکی از اجرای هنر ایرانی - اسلامی است که با آموزه‌های دینی مسلمانان و ذوق و قریحه مردم این دیار پیوند دارد و تفرش مهد استادان خوشنویس است که با هنر خود به این عرصه در ادوار مختلف آبرو و اعتبار بخشیده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟