السیسی خط و نشان کشید


السیسی خط و نشان کشید

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری مصر در دیدار با قبایل لیبی اعلام کرد که کشورش در مقابل تحرکاتی که تهدید مستقیم و شدیدی علیه امنیت ملی عربی، منطقه‌ای و بین المللی به حساب می‌آید، بی تفاوت نخواهد ماند.

به گزارش اسکای نیوز، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در دیدار با شیوخ و افراد سرشناس قبایل لیبی که با شعار "مصر و لیبی یک ملت بوده و یک سرنوشت دارند"، برگزار شد، اعلام کرد که باید درگیری‌ها در لیبی متوقف شود.

سیسی همچنین تصریح کرد که مصر برهم خوردن امنیت و ثبات منطقه شرقی در لیبی را نمی‌پذیرد.

وی در سخنان خود با اشاره به اینکه ارتش مصر از قوی‌ترین ارتش‌ها در منطقه و آفریقا است، تاکید کرد که اگر مصر در لیبی مداخله کند، صحنه نظامی در این کشور را به صورت سریع و قاطعانه تغییر خواهد داد.

السیسی خط و نشان کشید

سیسی با بیان اینکه تجزیه و تقسیم لیبی به هر نحوی امری مردود است، گفت که لیبی باید به دور از کنترل شبه نظامیان و تروریست‌ها باقی بماند.

وی گفت که هدف اصلی از تلاش‌های مصر در تمام سطوح در قبال لیبی این است که اراده آزاد ملت لیبی به منظور آینده‌ای بهتر برای این کشور و نسل‌های آینده آن اجرایی شود.

سیسی با بیان اینکه طرفی که سرنوشت لیبی را تعیین می‌کند، مردم این کشور هستند، گفت که ثبات لیبی به منزله ثبات مصر است و قاهره در مقابل هر تحرکاتی که تهدیدی مستقیم و قوی برای امنیت ملی عربی، منطقه‌ای و بین المللی باشد، بی تفاوت نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه مصر چشم طمعی در لیبی ندارد، گفت که قاهره نسبت به وحدت و تمامیت لیبی اهتمام داشته و نسبت به این موضوع به منزله "تمامیت واحد" تعامل می‌کند.

رئیس جمهوری مصر عنوان داشت که کشورش اجازه زیر پا گذاشته شدن خط قرمزهای مناطق سرت و جفره در لیبی را نخواهد داد.

311312

کد خبر 1411035

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!