مرگ مشکوک یک قلاده خرس قهوه‌ای در مازندران


مرگ مشکوک یک قلاده خرس قهوه‌ای در مازندران

لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای جوان ، از گونه‌های جانوری تحت حفاظت ، که به طرز مشکوکی تلف شد، در داخل رودخانه سفیدرود در منطقه پارک ملی کیاسر شهرستان ساری پیدا شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مدیر پارک ملی کیاسر،علیرضا ابراهیمی گفت: که لاشه این خرس قهوه ای حدود چهار ساله حین پایش منظقه در داخل رودخانه سفید رود در نزدیکی پارک کشف شده است.

ابراهیمی افزود : بررسی اولیه نشان می دهد که این حیوان چند روز پیشتر به طرز مشکوکی تلف و لاشه آن به داخل رودخانه انداخته شد.

او گفت: بررسی برای پیگیری علت تلف شدن خرس قهوه ای و دخالت احتمال انسانی در مرگ این حیوان تحت حفاظت ادامه خواهد یافت.

اواخر خرداد ماه سال جاری نیز لاشه یک قلاده خرس قهوه ای ماده که به طرز مشکوکی با سلاح شکاری از پای درآمده بود در جنگل های بابل پیدا شد.

خرس قهوه ای یکی از ده ها گونه های جانوری تحت حفاظت در جنگل های استان مازندران محسوب می شود. تاکنون به دلیل گستردگی سکونتگاهی این حیوان و عدم اقامت در یک منطقه خاص، آمار برداری کارشناسان محیطزیست براساس ردیابی نیز برای شناسایی تعداد این حیوان در جنگل های مازندران کار ساز نبوده است.

با این وجود اداره حیات وحش محیط زیست مازندران آمار این حیوان را در جنگل های هیرکانی استان قابل ملاحظه می داند و معتقد است که خطر انقراض برای این گونه رفع شده است.

شورای عالی حفاظت محیط زیست جریمه شکار خرس قهوه ای را ۷۵۰ میلیون ریال تعیین کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد