دیدار مجمع جوانان کردستان با نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران


دیدار مجمع جوانان کردستان با نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران

در این دیدار هریک از اعضای مجمع جوانان،دغدغه ها و مشکلات حوزه جوانان و جامعه را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا کردستان؛ اعضای مجمع جوانان کردستان با نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران و با حضور حامد جولایی مدیر کل ورزش و جوانان و نامدار حیدریان سرپرست خبرگزاری برنا در کردستان دیدار کردند.

جوان گرایی میتواند به دولت کمک کند

دیدار مجمع جوانان کردستان با نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاراندیدار مجمع جوانان کردستان با نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران

یاسین شریعتی رییس مجمع جوانان کردستان گفت: نیروی جوان به عنوان پیشرانه‌ اجتماعی اگر مورد توجه قرار گیرند، قطعا می‌تواند نقش موثری در سرنوشت یک جامعه داشته باشد وبر همین لباس است که دولت‌های امروزی برای موضوع جوان‌گرایی اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

رییس مجمع جوانان افزود:اگرچه جوانگرایی در عمق سیاست‌های دولت جای دارد، اما متاسفانه در گذشته، مدیران دستگاه‌های دولتی این نگاه و سیاست را به خوبی درک نکرده‌اند و اقدام قابل توجهی نیز در این راستا انجام نشده است.

سازمان های مردم نهاد گره گشا معظلات اجتماعی هستند

دیدار مجمع جوانان کردستان با نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران

دکتر کاوه میرانی، عضو مجمع جوانان کردستان درباره ی نقش سازمان های مردم نهاد در جامعه گفت: سازمان های مردم و اعضای سمن های فعال در استان نقش به سزایی در کاهش معضلات اجتماعی دارند، سمن ها با نیروهای متخصصی که عضو سمن هستند میتوانند با کمترین هزینه ها گره گشا معظلات اجتماعی در حوزه های مختلف جامعه باشند.

میرانی در ادامه گفت: برای بکارگیری از ظرفیت مجمع سمن‌های جوان در استان قزوین باید سازوکاری تعیین شود تا اعضای این مجمع در نشست‌ها، کمیته‌ها، کمیسیون‌ها و خلاصه کارگروه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی حضور فعال و اثرگذاری داشته باشند.

به همت سازمان های مردم نهاد، ورزشکاران و چهره های استان

دیدار مجمع جوانان کردستان با نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران

پویش مردمی "هه ناسه ی سنه" (نفس سنندج) در راستای جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه ماسک و توزیع در مناطق حاشیه شهر سنندج راه اندازی شد.

دارا ترسیم تصریح کرد: به همت سازمان های مردم نهاد، ورزشکاران و چهره های هنرمند و محبوب استان، در راستای جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه 30 هزار ماسک در طول یک هفته جمع آوری و در حاشیه شهر توزیع می شود.

دارا ترسیم در ادامه گفت: اعضای سمن ها فقط به دنبال انتقاد کردن نیستند و همیشه تلاش کرده در کنار هر انتقاد یک راهکار داشته باشند؛ بر همین اساس هیچ کدام از اعضای سازمان های مردم نهاد به دنبال کسب اشتغال و پست و منصب نیستند و تنها خواستار ارتباط بیشتر با بدنه دولت و مسؤولان، برای حل مشکلات

کوچک‌سازی دولت و برون سپاری امورات به سازمان های مردم نهاد

دیدار مجمع جوانان کردستان با نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران

احمد فتحی زاده عضو مجمع سمن‌های جوان استان کردستان نیز در این نشست گفت: کوچک‌سازی دولت و برون سپاری امورات از عمده اهداف دولت یازدهم و دوازدهم است که برای موفقیت و محقق شدن این موضوع باید از ظرفیت جوانان بهره برد، چون در بیشتر کشورهای توسعه بیش از ۲ میلیون سازمان مردم نهاد وجود دارد که به برنامه‌های توسعه ای این کشور کمک می‌کنند.

فتحی زاده تاکید کرد: هرقدر سازمان‌های مردم نهاد در مسائل مختلف ورود پیدا کنند، سرمایه‌های اجتماعی تقویت شده و سیاست و اهداف‌های نظام نیز بهتر اجرایی می‌شود.

برخی دستگاه‌های اجرایی چندان سازمان‌های مردم نهاد را جدی نمی‌گیرند

دیدار مجمع جوانان کردستان با نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران

شادی مولانی عضو مجمع جوانان کردستان گفت:متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی چندان سازمان‌های مردم نهاد را جدی نمی‌گیرند، درحالی که برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌تواند به بهترین شکل ممکن از سوی سازمان‌های مردم نهاد جوان مورد بررسی قرار گرفته و به مرحله اجرا درآید.

شادی مولانی یادآور شد: برخی از جوانان سال‌ها است که وقت خودشان را در کارهای فرهنگی و اجتماعی سپری کرده‌اند و یک ریال هم هزینه ای دریافت نمی‌کنند، امروز همین جوانان برای تشکیل زندگی و با مشکل مسکن روبرو هستند و اگر بتوان تعدادی مسکن مهر را برای این جوانان نخبه و فعال درنظر گرفت، به طور حتم پاسخ مناسبی به اقدامات آنها خواهد بود.

نگاه به جوانان نباید زینتی و فرمالیته باشد

دیدار مجمع جوانان کردستان با نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران

سرپرست خبرگزاری برنا کردستان، در این نشست حضور داشت و تصریح کرد: وضعیت جوانان در نزد دولت خیلی دور و خیلی نزدیک است، یعنی اگرچه موضوعات و مشکلات حوزه جوانان برای دولت آشنا است، اما خود این جوانان بسیار دور از دولت هستند که باید هرچه سریع‌تر این موضوع را برطرف کرد.

نامدار حیدریان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اعلام شده که نگاه زینتی به حوزه جوانان را باید به کنار گذاشت و از قشر جوانان در راستای امورات کاربردی و ایده پردازی بکارگیری کرد.

حیدریان بیان داشت:مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی حوزه جوانان نیازمند سازمان یافتن است و باید بسترهای لازم را تسریع و تسهیل کرد، امروز بیشتر سمن‌های حوزه جوان معتقدند که بین آنها و بدنه دولت موانع وجود دارد و باید در این رابطه همگرایی بیشتری فراهم کرد.

مشکل مسکن، تاسیس خانه جوان برای شهرستان ها، حل مشکلات زنان فعال در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و زنان سرپرست خانوار و از موضوعاتی بود که درباره صبحت به میان آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!