خسارت 90 میلیارد ریالی باران تابستانه به کشاورزی مینودشت


خسارت 90 میلیارد ریالی باران تابستانه به کشاورزی مینودشت

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی مینودشت گفت که بر اثر بارش شدید و رگباری باران چندروز گذشته این شهرستان، افزون بر 90 میلیارد ریال خسارت به 500 هکتار اراضی زارعی، باغی، انهار، قنوات، کانال‌های هدایت آب، واحدهای دامی، گلخانه و جاده های بین مزارع وارد شد.

حبیب الله زارع روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش ۹۹ میلمتری باران روزهای گذشته در مینودشت اظهار داشت: این برآورد خسارت قطعی نبوده و رقم دقیق خسارات پس از فروکش کرد آب توسط کارشناسان انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: یکشنبه هفته گذسته نیز براثر بارش افزون بر ۱۰۰ میلمتری باران حدود ۳۰ میلیارد ریال به مزارع شالی مینودشت خسارت وارد شده بود.

زارع اضافه کرد: بیشترین خسارت وارده از بارش‌های رگباری اخیر مینودشت مربوط به اراضی دهنه چهل چای و دهنه مسیر سد نرماب چهل چای و در روستاهای دشت حلقه، بازگیر، قره چشمه، بلوچ آباد، محمدزمان خان، پس پشته، مبارک آباد و برخی روستاهای بخش مرکزی این شهرستان بود.

در همین پیوند سرپرست فرمانداری مینودشت هم به خبرنگار ایرنا گفت: براثر بارش شدید و رگباری باران اخیر برخی راه‌های مواصلاتی روستایی این شهرستان به دلیل آبگرفتگی مسدود شد که با تلاش نیروهای راهداری پس از چند ساعت تردد در آن جریان یافته بود.

سیدابوالفضل حسینی نیا افزود: بارش شدید باران همچنین سبب آبگرفتگی برخی واحدهای مسکونی در روستای بلوچ آباد و نیز تخریب یک دهنه پل موقت در این شهرستان شد.

شهرستان مینودشت افزون بر ۸۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۳۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

بارش‌های شدید و رگباری باران چهارشنبه و پنجشنبه گلستان سبب آبگرفتگی معابر شهری و واحدهای مسکونی در برخی مناطق شهری و روستایی بویژه در شهرستان‌های آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه و وارد کردن خسارت به تاسیسات شهری، برخی راه‌های ارتباطی و بخش کشاورزی این منطقه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا