کتاب راهنمای گردشگری کاشان و آران‌ و بیدگل تدوین می‌شود


کتاب راهنمای گردشگری کاشان و آران‌ و بیدگل تدوین می‌شود

کاشان- ایرنا- دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری با اشاره به جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری در نقاط شمالی استان اصفهان، از تدوین کتاب راهنمای گردشگری منطقه فرهنگی کاشان و آران ‌و بیدگل خبر داد.

آرش نورآقایی روز جمعه در حاشیه بازدید از کویر مرنجاب به ایرنا گفت: این کتاب به جز معرفی جاذبه‌های گردشگری شمال استان اصفهان، یک نظر کلی و اجمالی به سایر ظرفیت‌های منطقه خواهد داشت که به‌روزترین کتاب گردشگری دنیا برای معرفی منطقه خواهد بود.

وی افزود: این کتاب همه ظرفیت‌های منطقه از آران و بیدگل، سفیدشهر، نوش‌آباد، ابوزیدآباد و کویر مرنجاب و سنبک تا کاشان، قمصر، نیاسر، نراق، مشهداردهال، بادرود، ابیانه و سایر منطقه‌های مطرح را پوشش خواهد داد.

دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری با اشاره به آغاز طرح تدوین کتاب گردشگری منطقه از حدود یک ماه پیش، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این کتاب در پاییز رونمایی شود که علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم، غذاها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های منطقه را هم ‌معرفی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برای تدوین کتاب جز همکاری خوب جامعه محلی تا کنون پشتیبانی نداشتیم اما به دنبال رایزنی با بخش خصوصی و شهرداری‌های منطقه هستیم؛ همچنین آماده کردن شرایط معرفی و ارایه کتاب در فضای مجازی دنبال می‌شود.

نورآقایی در مورد وضعیت پیش روی گردشگری با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: این بیماری گردشگری را تحت الشعاع قرار داده و چشم‌انداز را نامعلوم کرده است که البته می‌توان در حال حاضر سایر فعالیت‌ها از جمله بحث تولید محتوا برای این بخش را دنبال کرد.

وی با اشاره به سفرهای بی‌شمار خود به منطقه مرنجاب در سال‌های گذشته، ادامه داد: این سفر با بقیه سفرها تفاوت زیادی دارد و علت آن هم این است که یک کار تحقیقاتی بزرگ با همراهی جامعه محلی مهمان نواز آران و بیدگلی را دنبال می‌کنیم.

دبیر فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری تشریح کرد: منطقه زیبا و منحصر به فرد کویر مرنجاب به تنهایی ویژگی جغرافیایی یک کشور را داراست؛ چنانکه گونه‌های مختلف گیاهی، جانوری، اختلافات دمایی، مناطق کوهستانی و سایر جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی را در خود دارد که در هیچ جایی در دنیا این جاذبه‌ها را در کنار هم نمی‌توان یافت.

استان اصفهان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر، حدود ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

شهرستان کاشان با ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری و شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با ۱۴۹ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت ملی در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج