بهره‌برداری واحد یک‌ میلیون تنی کنسانتره آهن ساغند تا دو ماه آینده


بهره‌برداری واحد یک‌ میلیون تنی کنسانتره آهن ساغند تا دو ماه آینده

بخشدار خرانق با اشاره بهره‌برداری از واحد یک‌ میلیون تنی کنسانتره آهن ساغند تا دو ماه آینده، اظهار کرد: روستای ساغند در بخش خرانق اردکان با مشارکت بخش خصوصی در مسیر جهش تولید و رونق اقتصادی قرار گرفته است.

‌«جاوید عیدانی» در جریان بازدید جمعی از مسئولان از طرح‌های اقتصادی این روستای واقع در حاشیه‌ی کویر و کلنگ‌زنی و افتتاح چندین طرح این روستا، اظهار کرد: مسئولان در ابتدا از کارخانه تولید کنسانتره آهن ساغند که با سرمایه‌گذاری پایافولاد، مراحل نهایی خود را طی می‌کند، بازدید کردند.

به گفته وی، کارخانه کنسانتره آهن ساغند با تولید یک‌ میلیون تن کنسانتره در سال با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریال دارای پیشرفت کار بیش از ۹۰ درصد است و ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در این برنامه تعدادی از طرح‌های دهیاری نظیر میدان شهید سلیمانی و بلوارهای ورودی و خروجی روستا نیز افتتاح شد و در ادامه نیز طرح تصفیه‌خانه آب روستای ساغند نیز مورد بازدید قرار گرفت.

عیدانی خاطرنشان کرد: مجموعه آب‌شیرین‌کن ساغند که با سرمایه‌گذاری خیری ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیده، علاوه بر رفع نیاز آب مصرفی صنعت در این منطقه، آب روستاهای ساغند و مغستان را نیز تأمین می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: رونمایی از آمبولانس خریداری‌ شده برای اورژانس پیش‌بیمارستانی ساغند و کلنگ‌زنی آغاز بکار طرح تصفیه‌خانه فاضلاب و ساخت اورژانس و پد هوایی روستای ساغند اردکان و همچنین افتتاح رستوران مجتمع بین‌راهی خورشید ساغند از دیگر این برنامه‌ها بود.

عیدانی با اشاره به این که برای ساخت و تجهیز رستوران مجتمع بین‌راهی ساغند بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بخش خصوصی هزینه شده است، تاکید کرد: طرح‌های ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال و ساخت و تجهیز اورژانس پیش‌بیمارستانی ساغند با بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های خیری نیز در این مراسم کلنگ‌زنی و مقرر شد طی مدت یک‌سال آماده بهره‌برداری شود .

یادآور می‌شود، به تازگی بخش خرانق به عنوان وسیعترین بخش کشور با تصمیم هیات دولت به شهر تبدیل شده است.

انتهای پیام

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط