افزایش تصادف خودروهای کشاورزی در همدان نگران کننده است


افزایش تصادف خودروهای کشاورزی در همدان نگران کننده است

همدان- ایرنا- رییس پلیس راه استان همدان گفت: افزایش 100 درصدی سوانح فوتی و 20 درصدی سوانح جرحی خودروهای کشاورزی این استان از دهه دوم تیرماه همزمان با آغاز درو محصول تاکنون نگران کننده است.

سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق قانون ورود وسایط نقلیه کشاورزی به جاده های اصلی و شاهراه ها ممنوع است و ماموران پلیس راهور در صورت مشاهده می توانند خودروی راننده متخلف را توقیف و راهی پارکینگ کنند.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: درو محصول از ۱۵ روز پیش در اراضی کشاوری این استان آغاز شده است و شاهد تردد خودروهای کشاورزی در مسیرهای بین روستاهی و گاهی مواقع از جاده های آسفالت و اصلی هستیم.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: تیم های پلیس راه به منظور کمک به تولید و آسان کردن کار کشاورزان با آنها مماشات اما این وضعیت موجب سوء استفاده برخی از کشاورزان و افزایش اقدام های خلاف قانون راهنمایی و رانندگی آنها شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ فقره تصادف ادوات کشاورزی با موتورسیکلت و خودروهای سواری در جاده های اصلی این استان در ۲ هفته گذشته رخ داده است که در این سوانح یک نفر فوت و چند تن مجروح شدند.

رییس پلیس راه همدان یادآوری کرد: آخرین تصادف مربوط به شب گذشته در جاده صالح آباد به سمت سنندج است که بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو مسافرکش با قسمت «دروگر» کمباین ، سرنشین جلو سواری در دم جان باخت و راننده و سه سرنشین دیگر به شدت مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ عزیزی عبور غیرایمن کمباین از عرض جاده را عامل وقوع این سانحه دانست و اظهار داشت: بیشتر خودروهای کشاورزی دارای بیمه نامه نبوده و در این مواقع مالک آنها با مشکلات زیادی برای پرداخت دیه سانحه دیدگان و خسارت خودروی آسیب دیده مواجه می شوند.

وی تاکید کرد: خودروهای کشاورزی به هیچ وجه نباید شب هنگام وارد مسیر اصلی شوند و در هنگام روز هم برای عبور کمباین از عرض جاده ابتدا باید یک یا ۲ نفر برای ایمن کردن مسیر با در دست داشتن علامت یا پارچه ای خودروهای عبوری را مطلع کرده تا آنها سرعت خود را کاهش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج