واتس‌اپ و فیس‌بوک از سازنده جاسوس افزار شکایت می‌کنند


واتس‌اپ و فیس‌بوک از سازنده جاسوس افزار شکایت می‌کنند

ایتنا - با حکم یک قاضی آمریکایی، واتس‌اپ و فیس‌بوک که شرکت مادر این پیام رسان است، می‌توانند شکایت علیه گروه NSO بابت ایجاد حساب‌هایی برای ارسال بدافزار به تلفن همراه 1400 نفر و جاسوسی از آنها را پیگیری کنند.



با حکم یک قاضی آمریکایی، واتس‌اپ و فیس‌بوک که شرکت مادر این پیام رسان است، می‌توانند شکایت علیه گروه NSO بابت ایجاد حساب‌هایی برای ارسال بدافزار به تلفن همراه ۱۴۰۰ نفر و جاسوسی از آنها را پیگیری کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فیلیس همیلتون، قاضی منطقه‌ای آمریکا درخواست شرکت سازنده جاسوس افزار اسرائیلی گروه NSO را برای مخالفت با این شکایت رد کرد. این شرکت استدلال داشت دادگاه فاقد صلاحیت قضایی است زیرا این شرکت به دلیل این که پیمانکار دولتهای خارجی است، در برابر اقدام قانونی مصون است. طبق شکایت فیس بوک، گروه NSO مامور بحرین، امارات متحده عربی و مکزیک است.

با این حال همیلتون با درخواست گروه NSO مبنی بر رد این ادعای فیس‌بوک که این شرکت به شکل نادرستی در سرورهای واتس‌اپ مداخله کرده است، موافقت کرد.

قاضی آمریکایی اعلام کرد در شکایت فیس بوک به آسیب ناشی از برنامه یا دسترسی گروه NSO به سرورها یا رایانه‌های واتس‌اپ اشاره نشده است و فیس بوک ۲۱ روز مهلت دارد تا ادعاهای خود علیه این شرکت را بازبینی کرده و در دادگاه فدرال اوکلند مطرح کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرد واتس‌اپ از این حکم استقبال کرد. این تصمیم تایید کرد که واتس‌اپ می تواند اسناد و سایر اطلاعات مربوط به شیوه عملکرد گروه NSO را به دست آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر