داستان قرآن و چین مثل هاله‌ی نور و ردصلاحیت نشود؟


اگر قرارداد و توافقی خوب است و می‌دانید به نفع کشور است با منطق و استدلال مردم را قانع کنید. اگر می‌دانید خوب نیست به خاطر منافع کشور از آن دفاع نکنید.

عصرایران؛ مصطفی داننده- امام جمعه محترم شیراز در خطبه‌های نماز جمعه به ماجرای سند 25 ساله ایران و چین اشاره کرد و با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم، رابطه با آمریکا را ناپسند و رابطه با چین را بی‌اشکال دانست.

آیت‌الله دژاکام گفته است:« بر اساس آیه هشتم از سوره مبارکه ممتحنه کافرها ۲ دسته هستند، یک عده با مسلمانان سرجنگ دارند و یک عده به جنگ مسلمانان نیامده و مسلمانان را نکشته‌اند و از خانه‌هایشان بیرون نکرده‌اند. خداوند تاکید فرموده که با کافرانی که به جنگ شما مسلمانان آمده‌اند، دوست نشوید اما با آنانکه با شما نجنگیده‌اند می‌توان رابطه‌ای عادلانه داشت. آنچه در موضوع روابط ایران با چین مد نظر بوده، براساس دستور قرآن است و ارتباطی با خط و مشی سیاسی و سلیقه افراد ندارد.»

واقعا لازم بود پای قرآن به یک قرارداد اقتصادی- سیاسی باز شود؟ این سند تهیه و در مجلس مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد و اگر به نفع مردم بود، تصویب و اگر نه، رد می‌شود. اگر این قرار داد بسته شد و بعد از یک سال چین زیر میز زد و آن را فسخ کرد یا اینکه به تعهدات خود عمل نکرد آیا مردم نمی‌پرسند پس ماجرای قرآن و این سند چه شد؟ مگر قرآن اشتباه می‌کند؟

داستان قرآن و چین مثل هاله‌ی نور و ردصلاحیت نشود؟

مگر قرآن نگفته بود که قرارداد با چین کمونیستی اشکال ندارد؟ به نظر می‌رسد بهتر بود حضرت آیت‌الله توضیح‌های کارشناسان را در این زمینه با مردم در میان می‌گذاشتند تا آنها از بطن ماجرا آگاه شوند نه اینکه برای قانع کردن مردم پای قرآن را به میان بکشند.

بعد ما فراموش نکردیم که زمانی در ایران برخی افراد از رییس جمهوری سابق چنان تعریف و تمجید می‌کردند که گویی او کشتی نوح است که آمده انسانیت را نجات دهد. حتی پیشنهاد دادند که نامه‌اش به رییس جمهور آمریکا به کتب درسی افزوده شود و بعد همان افراد در شورای نگهبان صلاحیت رییس جمهور سابق را برای انتخابات ریاست جمهوری رد کردند.

نکند ماجرای احمدی نژاد و این افراد در داستان چین و قرآن هم تکرار شود؟ مردم از خود می‌پرسند این فرد که تا دیروز هاله نور دور سرش بود حالا چه شد که صلاحیت‌اش زیر سوال است؟

نکته بعدی اینکه اگر کسی به هر دلیلی مخالف این سند بود، آیا نظرش مخالف قرآن است؟ چرا باید با یک جمله راه بیان نظر و عقیده را بست، در حالی که در مورد این سند باید حرف زده شود و به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد.

اگر قرارداد و توافقی خوب است و می‌دانید به نفع کشور است با منطق و استدلال مردم را قانع کنید. اگر می‌دانید خوب نیست به خاطر منافع کشور از آن دفاع نکنید. اعتقادات مردم باید محترم بماند. برای حمایت از هیچ سند یا فردی نباید از اعتقادات و باورهای مردم استفاده کرد. امام رضا، امام حسین، قرآن و ... برای مردم عزیز هستند و نباید وارد منازعات سیاسی شوند.

در آستانه محرم قرار داریم و انتخابات ریاست جمهوری 1400 در پیش است و باید مثل هر سال این نکته را یادآوری کنیم که مداحان محترم اجاره بدهند امام حسین برای مردم بماند و این امام عزیز را خرج نامزدهای انتخاباتی نکنند و دستگاه امام حسین را وارد بازی‌های سیاسی و جناحی نکنند.

______________________

بیشتر بخوانید:

*سوال از امام‌جمعه شیراز/ سند همکاری 25ساله با چین را چرا به قرآن نسبت می‌دهید؟

*امام جمعه شیراز: اساس ارتباط ایران و چین منطبق با دستورات قرآن است

*درباره احمدی نژاد چه می گفتند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...