بهبودیافتگان کرونا با اهدای پلاسما به درمان بیماران کمک کنند


بهبودیافتگان کرونا با اهدای پلاسما به درمان بیماران کمک کنند

پلاسما درمانی از روش های نوین درمان بیماری کووید19 است که با این روش هم تعداد جان باختگان این بیماری و هم مدت بستری بیماران کاهش می باید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما ، محققان ایرانی با بهره گیری از دانش پلاسما درمانی ، علاوه بر بهبود دریافت اکسیژن بیماران مبتلا به کووید19 ، موفق به کاهش مدت بستری این بیماران در مراکز درمانی شده اند.

پلاسما بخشی از خون است که سلول‌های خون در آن شناور هستند و زمانی که سلول‌های خونی از آن جدا می‌شود، مابقی آن پلاسما است.

انسان‌ها در برابر ویروس‌ها آنتی بادی یا پادتن تولید می‌کنند. همه مبتلایان به کرونا فوت نمی‌کنند و عده ای نیز بهبود می‌یابند ؛ زیرا بدن آن‌ها آنتی بادی می‌رساند ؛ بنابراین با رساندن آنتی بادی می‌توان فرد را از مرگ نجات داد که با این فلسفه محققان ایرانی به فکر پلاسما درمانی برای بیماری کرونا افتادند.

پس از این موفقیت ، روش تزریق ایمونوگلوبولین دستاورد جدید دانشمندان ایرانی است که مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته و در حال پشت سر گذاشتن مراحل تحقیقاتی است.

ایران از پیشروترین کشورها در بهره گیری از دانش پلاسما درمانی و تزریق ایمونوگلوبولین برای درمان بیماران کووید19 در جهان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار