از برگزاری نماز جمعه در مساجد کویت تا هشدار حماس نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی


از برگزاری نماز جمعه در مساجد کویت تا هشدار حماس نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی

برگزاری نماز جمعه پس از 4 ماه تعطیلی مساجد در کویت، هشدار حماس نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی و امکان بازدید آزاد گردشگران از ایاصوفیه پس از مسجد شدن، از آخرین اخبار مساجد جهان در 24 تیرماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر آخرین اخبار مساجد جهان در ۲۸ تیرماه:

برگزاری نماز جمعه پس از ۴ ماه تعطیلی مساجد به دلیل ویروس کرونا در کویت

از برگزاری نماز جمعه در مساجد کویت تا هشدار حماس نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی

به نقل از «اسکای نیوز»، برای نخستین بار بعد از چهار ماه تعطیلی مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه در مساجد کویت اقامه شد.

مساجد کویت روز گذشته (جمعه 27 تیرماه) با رعایت پروتکل های بهداشتی به روی نمازگزاران گشوده شد.

صدها نفر از مردم کویت، نماز جمعه این هفته را در مساجد این کشور اقامه کردند.

نمازگزاران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ماسک به صورت زده و دستکش دست کردند.

همچنین فاصله گذاری اجتماعی میان نمازگزاران رعایت شد و هر فردی نیز سجاده شخصی خود را به همراه داشت.

دولت کویت 13 مارس گذشته دستور توقف خطبه، نماز جمعه و جماعت را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مساجد صادر کرد.

دولت کویت در نخستین مرحله، دهم ماه ژوئن صدها مساجد را برای اقامه نمازهای یومیه باز کرد.

فتوای صادره در کویت به نمازگزاران اجازه داد در جایی که فضای مساجد کم است، در بیرون از مساجد نماز بخوانند.

57

هزار و 668 تاکنون در کویت به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 402 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

جهاد اسلامی: قدس و مسجد الاقصی خط قرمز هستند

از برگزاری نماز جمعه در مساجد کویت تا هشدار حماس نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی

به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین»، ساکنان نوار غزه روز جمعه در تظاهرات گسترده ای که به دعوت جنبش جهاد اسلامی در شهر غزه در حمایت از قدس و مسجد الاقصی برگزار شد، شرکت کردند.

در این تظاهرات شمار زیادی از رهبران و اعضای گروه های مقاومت فلسطین هم مشارکت داشتند.

«خضر حبیب» از رهبران جهاد اسلامی طی سخنانی در حاشیه این تظاهرات تاکید کرد که مسجد الاقصی و قدس خط قرمز هستند و ملت فلسطین هرگز اجازه تعرض به آن ها را نخواهد داد و به هر شیوه ای شده برای دفاع از آن جانفشانی خواهد کرد.

حبیب اظهار داشت که دشمن صهیونیستی درصدد سیطره کامل بر شهر قدس به منظور مختومه کردن نزاع بر سر آن است، اما ملت فلسطین دست دشمن را خوانده و هرگز اجازه اجرای طرح های شوم آن را نخواهد داد.

وی خاطر نشان کرد که ملت فلسطین با برپایی این تظاهرات پیامی مبنی بر اینکه قدس در خطر است به دشمن صهیونیستی، امت اسلامی و عربی و جامعه جهانی که در برابر جنایات این رژیم سکوت کرده، ارسال کرده است، بنابراین امت اسلامی و عربی نباید سکوت کرده و قدس و مقدسات را رها کند.

این رهبر جهاد اسلامی، امت اسلامی و عربی را به عمل به مسئولیت های تاریخی خود در این مرحله حساس کنونی که مسئله فلسطین با توطئه های فراوان و در راس آن معامله قرن مواجه است، فراخواند.

خضر حبیب ضمن هشدار در مورد تلاش های رژیم صهیونیستی برای سیطره بر مصلای باب الرحمه با هدف احداث یک معبد یهودی، تاکید کرد که این مصلی بخشی جدایی ناپذیر از مسجد الاقصی است و هرگونه تعرض به آن تعرض به مسجد الاقصی است.

هشدار حماس نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی

از برگزاری نماز جمعه در مساجد کویت تا هشدار حماس نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی

به نقل از میدل ایست مانیتور، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، مقامات اسرائیل را نسبت به هتک حرمت مسجد الاقصی هشدار داد و تاکید کرد هرگونه اقدام تحریک آمیز علیه این مکان مقدس مسلمانان عواقب سختی برای آنها به همراه خواهد داشت.

حماس در بیانیه ای هشدار داد در صورت ادامه هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی نظامیان و شهرک نشین ها مقاومت مسلحانه مردم فلسطین برمی گردد.

حماس در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد ، اظهار داشت که رژیم اسرائیل برای مقابله با این مجموعه مورد احترام هزینه سنگینی خواهد پرداخت و ادامه نقض در این مسجد دلیل رویارویی خواهد بود.

جنبش فلسطین همچنین حکم دادگاه اسرائیل را برای بستن دروازه تاریخی باب الرحمه را محکوم کرد و گفت: تأکید کرد که رژیم اسرائیل قادر به ایستادگی در مقابل قدرت فلسطینی ها نخواهد بود.

حماس تعطیل شدن باب الرحمه را اقدامی با هدف تبدیل مسجد به کنیسه و یهودی سازی شهر خواند و خاطرنشان کرد: چنین نقشه خطرناکی حاصل نخواهد شد.

جنبش حماس از سازمان همکاری های اسلامی (OIC) و اتحادیه عرب خواست تا برای متوقف کردن هتک حرمت مسجد الاقصی اقدام کنند و از رسیدن رژیم اسرائیل به اهداف خود جلوگیری کنند.

بازدید از ایاصوفیه برای گردشگران آزاد است

از برگزاری نماز جمعه در مساجد کویت تا هشدار حماس نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی

به نقل از میدل ایست مانیتور، یک نماینده مجلس ترکیه روز جمعه گفت ، افتتاح ایاصوفیه به عنوان مسجد برای گردشگران چیزی تغییر نخواهد داد. «واصل اروغلو» تبدیل ایاصوفیه به مسجد را مانع از بازدید گردشگران ندانست.

این نماینده مجلس ترکیه گفت: در دولت تصمیماتی برای بازدید گردشگران از محل ایاصوفیه در نظر گرفته شده است و برگزاری مراسم مذهبی در این مکان دلیل منع بازدید از این مکان توسط گردشگران خارجی نیست.

ایاصوفیه نخستین بار به عنوان کلیسا در دوره بیزانس ساخته شد. پس از فتح استانبول در سال 1453 ، سلطان عثمانی ، محمد دوم این مکان به مسجد تبدیل شد. در سال 1934 ، دولت ترکیه مسجد را به موزه تبدیل کرد.

هفته گذشته ، یک دادگاه عالی ترکیه حکومتی حکم تبدیل ایاصوفیه به مسجد را صادر کرد.

خطبه نماز جمعه از مسجد«سیده نفیسه» مصر پخش شد

از برگزاری نماز جمعه در مساجد کویت تا هشدار حماس نسبت به هتک حرمت مسجدالاقصی

به نقل از «الشروق»، نماز جمعه مصر در مسجد «سیده نفیسه» مانند هفته های گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور تعداد محدودی نمازگزار برگزار شد.

خطبه جمعه به موضوع فضایل و اعمال ماه ذی الحجه اختصاص داشت و «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر، دکتر «اسامه فخری الجندی» را خطیب جمعه مسجد اعلام کرد.

هشتمین نماز جمعه ای است که با گذشت چهار ماه از تعطیلی مساجد، در این کشور ایراد می شود و وزارت اوقاف برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مساجد را برای اقامه نماز جمعه تعطیل کرده و تنها یک مسجد هر هفته نماز جمعه را با حضور محدودی نمازگزار ایراد می کند و خطبه ها از شبکه های رسمی تلویزیون مصر پخش می شود.

پیش از این، نماز جمعه در مساجد «سیده زینب(س)»، مسجد«الحسین(ع)» و «جامع الازهر» برگزار شد.

وزارت اوقاف مصر اعلام کرده همچنان بقیه مساجد تا اطلاع ثانوی بسته خواهند بود و زمانی برای آن تعیین نشده است.

وزارت اوقاف مصر گفت: عملیات ضدعفونی و نظافت مساجد در سطح استان همچنان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ادامه دارد.

مصر از جمله کشورهایی است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تدابیر سخت گیرانه ای اتخاذ کرد و مساجد را تعطیل کرد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول