آمار تولد بیش از 2 برابر آمار مرگ در ایران | شیوع کرونا جلوی رشد جمعیت را نگرفته است؟


آمار تولد بیش از 2 برابر آمار مرگ در ایران | شیوع کرونا جلوی رشد جمعیت را نگرفته است؟

مدتی است متخصصان حوزه جمعیت‌شناسی هشدار می‌دهند که نرخ رشد جمعیت در ایران سیر نزولی دارد و این کشور به سوی پیری جمعیت می‌رود، با این حال آمارهای سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که در بهار امسال، با وجود شیوع کرونا، آمار تولد بیش از دو برابر آمار مرگ و میر بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا براساس گزارش سالنامه آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور نوشت: بر پایه آمار، در بهار سال ۱۳۹۹ ظرف مدت ۳ ماه نخست سال ۲۸۰ هزار و ۵۴۷ تولد و ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ فوتی ثبت شده است.

از کل ولادت‌های ثبت شده در این مدت ۱۴۴ هزار و ۷۶۳ نفر مرد و ۱۳۵ هزار و ۷۸۴ نفر زن بوده‌اند. همچنین از کل ۲۸۰ هزار و ۵۴۷ ولادت ثبت‌شده در کشور به ترتیب استان تهران با ۳۵ هزارو ۶۵۶ نفر، استان خراسان رضوی با ۲۷ هزار و ۷۶۰ نفر و استان سیستان و بلوچستان با ۲۱ هزار و ۷۲۶ نفر در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در بهار سال جاری قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، استان‌های ایلام با یکهزار و ۸۶۹ نفر، سمنان با یکهزار و ۹۰۵ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۲ هزار و ۸۹۷ نفر به ترتیب در کل ولادت‌های بهار سال جاری رتبه کمترین ولادت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

در استان تهران از میان کل ۳۵ هزار و ۶۵۶ ولادت ثبت شده، ۱۸ هزار و ۴۱۰ نفر مرد و ۱۷ هزار و ۲۴۶ نفر زن بوده‌اند. در استان ایلام نیز از میان کل یکهزارو ۸۶۹ ولادت ثبت شده یکهزارو ۷ نفر مرد و ۸۸۹ نفر زن در ولادت های این استان به ثبت رسده است.

ثبت بیش از ۱۰۹ هزار فوت در بهار ۹۹

بر پایه آمار، در بهار امسال ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ فوت ثبت شده است. از کل فوت‌های ثبت شده در این مدت ۶۲ هزار و ۷۵۱ نفر مرد و ۴۷ هزار و ۱۹۲ نفر زن بوده‌اند. همچنین از کل ۱۰۹ هزار و ۹۴۳ فوت ثبت شده در کشور به ترتیب استان تهران با ۱۷ هزار و ۶۱۰ نفر، استان خراسان رضوی با ۸ هزار و ۶۶۰ نفر و استان اصفهان با ۷ هزار و ۵۶ نفر در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد فوت در بهار سال جاری قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر استان‌های ایلام با ۶۸۷ نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۵۲ نفر و سمنان با ۹۷۶ نفر به ترتیب در کل فوت‌های بهار سال جاری رتبه کمترین فوت را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.
بر اساس گزارش سالنامه آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، در استان تهران از میان کل ۱۷ هزار و ۶۱۰ فوت ثبت شده ۱۰ هزار و ۲۹۸ نفر مرد و ۷ هزار و ۳۱۲ نفر زن در فوت‌ها به ثبت رسیده است. در استان ایلام نیز از میان کل ۶۸۷ فوت ثبت شده ۴۴۳ نفر مرد و ۲۴۴ نفر زن در فوت‌های این استان به ثبت رسیده است.

کد خبر 531984

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی