حل معضلات اجتماعی با زبان هنر و فرهنگ


فرماندار خمینی شهر گفت: بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را با زبان هنر و فرهنگ می توان حل کرد.

علیرضا بصیری، صبح امروز (شنبه- ۲۸ تیر ماه) در جمع اهالی فرهنگ و هنر شهرستان خمینی شهر، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را با زبان هنر و فرهنگ می توان حل کرد و در هر زمینه ای که بخواهیم فعالیت کنیم تنها با فرهنگ سازی به نتیجه خواهیم رسید.

وی این شهرستان را مهد فرهنگ دانست و اظهار کرد: شهرستان خمینی شهر ظرفیت های بالایی دارد. ظرفیت این شهر نیروی انسانی و سرمایه های اجتماعی آن است. هر انسان می تواند در جامعه خود تاثیر بسزایی داشته و باید نسبت به جامعه خود احساس مسئولیت کند.

به گزارش ایسنا، فرماندار خمینی شهر با بیان اینکه هنر باید در راستای اصلاح جامعه باشد، گفت: هنرمند، امروز باید بداند چه نقشی برای دوری مردم از اعتیاد یا برای جلوگیری از متلاشی شدن نظام خانواده ایفا می‌کند. در پیگیری و درمان معضلات اجتماعی اهالی رسانه و هنرمندان می توانند گره گشا باشند.

بصیری موفقیت مسئولان را در حل مشکلات در گرو استفاده از ظرفیت هنرمندان دانست و ادامه داد: هنرمندان باید سوژه‌‎هایی را که به معضلات اجتماعی، اصلاح رفتار مردم و فرهنگ عمومی مربوط است شناسایی و در قالب زبان هنر آن معضلات را منتقل کنند تا مخاطب از آن‌ها آگاه شود.

فرماندار خمینی شهر با انتقاد از برخوردهای سلیقه ای، افزود: متاسفانه ما از ظرفیت های مردم به خوبی استفاده نمی کنیم. باید از برخورد سلیقه ای و حذف کردن های بی مورد اجتناب کرد تا شرایطی به وجود آید که نشاط جامعه حفظ شود.

وی ادامه داد: تاثیر زبان هنر از زبان خطابه بیشتر است چرا که زبان هنر می ‌تواند مخاطب را در تمام فضای موضوع قرار بدهد در حالی که زبان خطابه نمی‌تواند این کار را بکند.

بصیری با تاکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان شهرستان، تصریح کرد: نباید هنرمندان دغدغه مکان تمرین داشته باشند و شهرداری ها موظف هستند که این امکان را فراهم کنند.

فرماندار خمینی شهر خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و گفت: هم خدمات و هم نقاط ضعف باید به اطلاع مردم برسد. البته انتقاد با تخریب متفاوت است، انتقاد امر طبیعی است و مسئولان نیز باید دامنه تحملشان را باید بالا ببرند تا جوانان رشد کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه