راه‌اندازی 6 اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان


راه‌اندازی 6 اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مجور فعالیت 6 اقامتگاه بوم‌گردی و سفره خانه سنتی در این استان صادر شد.

محمد طاهریان 28 تیر ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: مجوز فعالیت سه اقامتگاه بوم‌گردی، یک اقامتگاه سنتی و 2 سفره خانه سنتی از ابتدای سالجاری تا کنون در این استان صادر شده است.

وی با اشاره به صدور مجوز اقامتگاه سنتی "سرای بانو" در درجزین گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی شامل اقامتگاه "خانه شیرین" در روستای ابراهیم آباد سفلی میامی، "سلطان میدان" در روستای میغان شاهرود و "عمارت دژگلی" در روستای بیابانک سرخه مجوز فعالیت دریافت کردند.

طاهریان افزود: دو سفره خانه سنتی نیز شامل سفره خانه سنتی "آقاجان بزرگ" در روستای قاطول گرمسار و "آب انبار پاچنار" در سمنان مجوز فعالیت دریافت کردند.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون مجوز 10 واحد از تاسیسات گردشگری استان تمدید شد.

او افزود: بر اساس آمار موجود، مجوز فعالیت چهار رستوران بین راهی، سه واحد سفره خانه سنتی و سه واحد بوم گردی تمدید شد.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در استان سمنان 16 هتل، یک هتل آپارتمان، یک متل، پنج مهمانپذیر، 89 اقامتگاه بوم‌گردی و 13 اقامتگاه سنتی، 57 خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری، سه اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری با ظرفیت پذیرش سه هزار و 480 نفر شب، پذیرای گردشگران هستند.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر31 دفتر خدمات مسافرتی، 42 رستوران بین راهی و 19 سفره خانه سنتی در استان سمنان فعال هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت