71 درصد شهروندان در خراسان رضوی ماسک بهداشتی به صورت می‌زنند


71 درصد شهروندان در خراسان رضوی ماسک بهداشتی به صورت می‌زنند

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: گرچه 71 درصد شهروندان ساکن در سطح این استان از ماسک بهداشتی به عنوان ابزار مهم و موثر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا استفاده می‌کنند اما انتظار داریم این شاخص به بیش از 95 درصد شهروندان خراسانی تعمیم یابد.

حسن جعفری روز شنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: مردم باید کمک کنند زنجیره گسترش ویروس کرونا قطع شود که در این راستا استفاده از ماسک به عنوان عامل اصلی در قطع زنجیره یاد شده نقش مهمی دارد لذا باید آن را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه روند آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و فوتی‌های ناشی از آن در این استان همچنان رو به افزایش است ادامه داد: در حال حاضر وضعیت استان خراسان رضوی ازنظر شیوع ویروس کرونا قرمز است و بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان استفاده از ماسک توسط مردم این استان در مشاغل ۷۶ درصد و در ادارات ۹۰ درصد است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مشاهده شده است استفاده از ماسک در مطب پزشکان ازسوی مردم و پزشکان کمتر رعایت می‌شود لذا امیدواریم پزشکان در این اماکن نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارتقای آن توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۳۰ گروه در این استان برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: علاوه بر فعالیت‌های انجام شده در حوزه اطلاع رسانی، آموزش و توانمند سازی مردم، تلاش همه دستگاه‌های نظارتی استان این است که به مرحله برخورد با متخلفان نرسیم اما در نهایت در صورت اثربخش نبودن اقدامات، برخورد قضایی با خاطیان انجام خواهد شد.

جعفری همچنین به تداوم محدودیت‌های هفته گذشته در این استان برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و ادامه داد: در خصوص فعالیت‌ها در دو ماه محرم و صفر دستورالعمل‌های جدید از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ خواهد شد.
وی همچنین بر تامین نیازهای مادی و معنوی زحمتکشان حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: تامین نیاز پرستاران و پزشکان در دستور کار مسوولان قرار دارد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!