دانشگاه فردوسی مشهد در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد


دانشگاه فردوسی مشهد در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد

مشهد- ایرنا- دانشگاه فردوسی مشهد با 11 پله صعود نسبت به سال گذشته بر اساس نظام رتبه بندی لایدن در میان دانشگاه‌های برتر جهان  قرار دارد.

به گزارش روز شنبه دانشگاه فردوسی مشهد، بر اساس نتایج ارزیابی کلی سال ۲۰۲۰ میلادی نظام لایدن، دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سال ۲۰۱۹ با ۱۱ پله صعود، موفق به کسب رتبه ۴۵۹ شده است.
نظام ارزیابی لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص‌های معتبر علم سنجی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد. همچنین این نظام مبنای تحقق جایگاه جهانی شدن دانشگاه فردوسی مشهد در چشم‌انداز بین المللی و قرار گرفتن در میان ۵۰۰ دانشگاه ممتاز جهان به شمار می‌رود.
در این گزارش آمده است: دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه‌بندی موضوعی این نظام در سال ۲۰۲۰، موفق به کسب رتبه ۲۰۱ در حوزه موضوعی ریاضیات و علوم کامپیوتر، رتبه ۲۲۶ در حوزه موضوعی علوم فیزیکی و مهندسی، رتبه ۲۸۹ در حوزه موضوعی علوم زیستی و علوم زمین، رتبه ۸۰۱ در حوزه موضوعی علوم اجتماعی و انسانی و رتبه ۸۸۰ در حوزه موضوعی علوم بیوپزشکی و بهداشتی شده است.
مرکز مطالعات دانشگاه علم و فناوری لایدن، فعالیت خود را از سال ۲۰۱۱ در هلند و در زمینه ارزیابی عملکرد علمی دانشگاه‌های جهان آغاز کرده است که در سال ۲۰۲۰ این موسسه یک هزارو ۱۷۶ دانشگاه برتر جهان از حدود ۶۵ کشور، براساس شاخص‌های علم سنجی رتبه بندی نموده است.
مبنای انتخاب این دانشگاه‌ها، تعداد تولیدات علمی نمایه شده آنها در پایگاه استنادی web of Science می‌باشد، به این ترتیب که هر دانشگاهی که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ دستکم ۸۰۰ تولید علم نمایه شده در این پایگاه استنادی داشته باشد، در این رتبه بندی لحاظ می‌گردد.
این نظام علاوه بر رتبه‌بندی کلی خود، دانشگاه‌ها را درحوزه‌های موضوعی شامل تاثیر علمی، همکاری‌های علمی، مقالات دارای دسترسی آزاد و تنوع جنسیتی بر اساس منطقه و کشور نیز رتبه بندی می‌نماید.
دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز با بیش از شش دهه قدمت، ۲۵ هزار دانشجو دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، شش هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند. همچنین ۸۲۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت هستند که ۶۵۰ نفر از آنان دارای مدرک پی.اچ.دی، رتبه استادی یا پروفسوری هستند.
هم اینک هزار و ۷۰۰ دانشجوی خارجی از ۲۴ کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط