رشد غدد لنفاوی به شپش ربطی ندارد


رشد غدد لنفاوی به شپش ربطی ندارد

حدود 3 سال پیش دچار شپش سر شدم و در پی آن، یکی دو تا از غدد لنفاوی گردنم کمی بزرگ شد و دیگر کوچک نشد.

شهرارانیوز- سلام. دختری بیست‌و‌یک‌ساله هستم. حدود ۳ سال پیش دچار شپش سر شدم و در پی آن، یکی دو تا از غدد لنفاوی گردنم کمی بزرگ شد و دیگر کوچک نشد. چند ماه پیش هم مریض شدم و چند غدد دیگر اضافه شد و برنگشت و باز چند هفته پیش، ۲ روز تب خفیف کردم و یکی دیگر اضافه شد. این‌ها همه به‌جز یکی در یک سمت گردنم هستند و درد هم ندارند. فقط چند ماهی یک بار، وقتی لمسشان می‌کنم، یک روز درد می‌کنند و خوب می‌شوند. می‌توانید راهنمایی‌ام کنید؟

مشکل شما ارتباطی به مبتلا شدنتان به شپش سر ندارد. باید غدد لنفاوی بدنتان به طور دقیق بررسی شود. حتما به یک متخصص داخلی مراجعه کنید تا برایتان آزمایش و سونوگرافی بنویسد. این موضوع می‌تواند ناشی از یک مشکل ساده مانند عفونت پوستی یا یک مسئله جدی‌تر باشد. پس حتما آن را پیگیری کنید.

۰۴۴...۰۹۳۵- با عرض سلام و وقت بخیر، خانمی سی‌و‌دوساله هستم. چند روزی است که بدن‌درد شدیدی دارم و بیشتر مچ پا، مچ دست و آرنجم درگیر است. صبح‌ها که بیدار می‌شوم، شدت آن بیشتر است. استخوان‌هایم خیلی صدا می‌دهد و از زانو به پایین هم احساس سستی می‌کنم. خیلی نگرانم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

اگر این درد‌ها و علائم یکباره ایجاد شده است، باید احتمال بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوانزا و کرونا را بدهید. برای این منظور، با سامانه تلفنی ۱۹۱ تماس بگیرید تا شرایطتان را بررسی کنند. اگر احتمال این بیماری‌ها رد شد، باید از نظر اختلالات رماتیسمی بررسی شوید که با توجه به ناگهانی شروع شدن درد‌ها احتمالش ضعیف است. با وجود این، به یک متخصص داخلی مراجعه کنید تا علت دقیق مشکل مشخص شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند