آشنایی با هنر «دکوپاژ» و تبدیل وسایل بازیافتی به وسایلی شیک و گران قیمت


آشنایی با هنر «دکوپاژ» و تبدیل وسایل بازیافتی به وسایلی شیک و گران قیمت

با کمی خلاقیت می توان از وسایل به دردنخور، وسایلی شیک و گران قیمت تهیه کرد که افزون بر استفاده شخصی خودمان، برای هدیه دادن به دوستان و آشنایان یا عرضه به بازار یک فرصت عالی باشند. نام این هنر خلاقانه دکوپاژ است.

امیر مقدم | به گزارش شهرآرانیوز؛ معمولا توی همه خانه‌ها انباری از لوازم قدیمی و کهنه پیدا می‌شود که نه قابلیت استفاده دارند و به دلیل ارزش معنوی‌ای که دارند، نه کسی دلش می‌آید آن‌ها را دور بریزد. حالا به این حجم از لوازم، وسایل خراب و ازکارافتاده و ضایعاتی را هم اضافه کنید تا ببینید روزانه با چه انبوهی از وسایل بازیافتی روبه رو هستیم که در بیشتر مواقع چاره‌ای جز سپردن آن‌ها به بازیافت نداریم. این‌ها را گفتیم برای اینکه بگوییم می‌توان با کمی خلاقیت از همین وسایل به دردنخور، وسایلی شیک و گران قیمت تهیه کرد که افزون بر استفاده شخصی خودمان، برای هدیه دادن به دوستان و آشنایان یا عرضه به بازار یک فرصت عالی باشند. نام این هنر خلاقانه دکوپاژ است.
زهرا غزنوی، از فعالان این عرصه، در ادامه توضیحاتی به ما می‌دهد که یقین داریم مطالعه آن می‌تواند مشوق خوبی برای شما در این زمینه باشد، به ویژه وقتی خروجی کار و تفاوت قیمت‌های آن با بازار را ببینید.


دکوپاژ با وسایلمان چه کار می‌کند؟

دکوپاژ هنری است که با کمک آن می‌توان وسایل کهنه و قدیمی خانه یا وسایل دورریختنی مانند قوطی رب و شیشه مربا را بازیابی و به وسایلی کاربردی و زیبا تبدیل کرد یا روی ظروف و اشیای مختلف طرح‌های شگفت انگیزی آفرید. مجلات قدیمی، کاغذ‌ها و روزنامه‌های باطله و پارچه‌های اضافی و زائد، همگی، می‌توانند برای دکوپاژ روی وسایل کهنه‌ای دیگر نظیر صندلی یا میز قدیمی منزلتان، کمد و دراور‌های قدیمی و ازمدافتاده، شیشه‌های شیر یا آب لیمو، قوطی چای و ... استفاده شوند. حتی می‌توان به چوب رختی ها، مگنت‎ها و شمع‌ها نیز با دکوپاژ رنگ و رویی تازه بخشید.


هنر دکوپاژ به چه وسایلی نیاز دارد؟

وسایل موردنیاز برای این کار بسیار ساده است و اجرای آن جز دقت بالا، فقط به قدری خلاقیت نیاز دارد. برای طرح روی وسایل هم می‌توانید از دستمال‌های کاغذی طرح دار، عکس‌های نشریات و مجلات یا طرح‌های آماده در بازار استفاده کنید.

آشنایی با هنر «دکوپاژ» و تبدیل وسایل بازیافتی به وسایلی شیک و گران قیمت

ارزش افزوده این هنر چقدر است؟

کافی است به تفاوت قیمت‌های زیر نگاهی بیندازید تا ارزش افزوده کارتان را درک کنید و متوجه شوید آنچه به اسم لوازم لوکس و کادویی در بازار به آن‌ها پول‌ می‌دهید، در واقع همین لوازم به دردنخور اطراف خودتان هستند. فقط کمی خلاقیت خرجشان شده است و رنگ و لعابی به آن‌ها داده اند.

آشنایی با هنر «دکوپاژ» و تبدیل وسایل بازیافتی به وسایلی شیک و گران قیمت

دکوپاژ را چطور باید پیاده کرد؟

کار دکوپاژ روی بیشتر وسایل مشابه یکدیگر است. فرض کنید سینی‌ای کهنه و قدیمی در خانه دارید که می‌خواهید با استفاده از این هنر، آن را نونوار کنید. برای این منظور، باید سینی مدنظر را بشویید و گرد و غبار آن را خوب بگیرد. سپس آن را خشک کنید و با کمک یک سنباده نرم، تمام برجستگی‌ها و رنگ پریدگی هایش را بسایید تا یکدست و یکنواخت شود.

به کمک قلم مو و فرچه آن را یکی دو دست کامل رنگ آکرولیک بزنید. رنگ که خشک شد، طرح مدنظر را برای نمونه از دستمال کاغذی‌های گلدار ببرید و روی سینی بگذارید. حالا با کمک یک فرچه تمیز، چسب چوبی را که با آب رقیق کرده اید روی طرح بزنید. صبر کنید چسب چوب خشک شود. دوباره و سه باره این کار را تکرار کنید. مراقب باشید طرح چروک برندارد.
بعد که کارتان تمام شد، با کمک یک قلم موی تمیز دیگر، مایع کریستال سرونیک را روی تمام سطح سینی بپوشانید تا ظرف پس از خشک شدن، قابلیت شست وشو پیدا کند. به همین سادگی، شما صاحب یک سینی زیبا و لوکس می‌شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس