بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید


بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

در این مقاله، با فهرستی از افزونه های برتر کروم آشنا می‌شوید. اگر جزو کاربرانی هستید که بخشی زیادی از روز با کروم یا مایکروسافت اج کار می‌کنید، حتما این افزونه‌ها را نصب کنید.

بیش از نصف ترافیک روزانه‌ی اینترنت تمام دنیا را مرورگر محبوب Google Chrome رصد می‌کند. این مرورگر با بهره‌گیری از نرم‌افزار قوی کرومیوم یکی از تجربه‌های خوشایند ممکن برای وب‌گردی است. ازجمله قابلیت‌های گوگل کروم پشتیبانی از افزونه‌های کاربردی یا همان اکستنشن (Extension) است که تعامل با فضای مجازی و اینترنت را بسیار راحت‌تر از قبل می‌کند. افزونه‌های گوگل کروم از دلایلی هستند که این مرورگر و دیگر مرورگرهای مبتنی‌بر هسته‌ی کرومیوم ماننده Microsoft Edge توانسته‌اند در کانون توجه کاربران قرار گیرند. در این مقاله، قصد داریم به تعدادی از بهترین افزونه‌های کروم اشاره کنیم.

۱. افزونه Alexa

اگر تاکنون اسم الکسا را نشنیده‌اید، شاید به‌اندازه‌ی کافی در وب جست‌وجو نمی‌کنید. الکسا، سیستم رتبه‌بندی جهانی وب‌سایت‌ها، باتوجه‌به اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند، به وب‌سایت رتبه‌ی کلی می‌دهد. با نصب افزونه‌ی الکسا در کروم، می‌توانید محبوبیت وب‌سایت مدنظرتان را مشاهده و سایت‌های مشابه لینک رصد‌شده را پیدا کنید.

بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

۲. افزونه Last Pass

لست پس را همین حالا نصب کنید؛ زیرا آن را می‌توان در دسته‌ی افزونه‌های کاربردی قرار داد که می‌تواند شما را در خیلی از موقعیت‌ها نجات دهد. این افزونه به برنامه‌ی محبوب LastPass تعلق دارد که به‌کمک آن می‌توانید نام کاربری و رمز‌عبور خود در سایت‌های مختلف را ذخیره‌ کنید تا در‌صورت نیاز، بتوانید به آن مراجعه کنید و آن‌ها را از لست پس به‌دست آورید. لست پس به‌جز افزونه‌ی کروم، اپلیکیشن برای موبایل‌های هوشمند و نسخه‌ی وب دارد؛ اما افزونه‌ی کروم آن کار شما را در دسترسی به رمزعبور سایت بسیار راحت‌تر می‌کند. این افزونه می‌تواند برایتان رمزعبور قدرتمند تولید کند که درصورت لزوم برای ثبت‌نام در سایت‌های مختلف، بتوانید روی لست پس حساب کنید.

بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

۳. افزونه AdBlock Plus

مشکل مواجه‌شدن با تبلیغات‌های اذیت‌کننده در سایت‌های مختلف باعث می‌شود از محتواهای آن کمتر لذت برده شود؛ به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنم از افزونه‌ی کروم Adblock Plus استفاده کنید. این افزونه اکثر تبلیغات موجود در صفحه‌ی سایت را مسدود می‌کند تا درگیر آن نباشیم. ادبلاک به سه شکل مختلف کار می‌کند: ۱. تبلیغات را به‌طورکلی مسدود می‌کند و این تبلیغ نمایش داده نمی‌شود؛ ۲. تبلیغات را به‌شکل فضاهای سفید نشان می‌دهد؛ ۳. تمام کدهای این تبلیغات را به فرمت کلی آن صفحه در سایت تبدیل می‌کند. اگر سایت‌هایی که مرتب به آن‌ها سر می‌زنید از تبلیغات استفاده می‌کنند؛‌ پس حتما از افزونه ادبلاک پلاس استفاده کنید.

بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

۴. افزونه Grammerly

اگر روزانه به نوشتن انگلیسی مشغول هستید،‌ حتما افزونه‌ی گرامرلی را در کروم خود نصب کنید. در این افزونه‌ی کاربردی، گرامرلی کمک می‌کند ایرادهای متن خود را پیدا و آن‌ها را ویرایش کنید. همچنین با داشتن اکانت پریمیوم گرامرلی، می‌توانید متن انگلیسی خود را دستخوش تغییرات گسترده‌ای کنید و حتی از گرامرلی بخواهید وزن نامه را به‌دلخواهتان تغییر دهد. افزونه‌ی گرامرلی یکی از افزونه‌های برتر کروم است.

بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

۵. افزونه Momentum

مومنتوم یکی از افزونه‌های چندکاره‌ی گوگل کروم است که برای هر شخصی کاربرد دارد. این افزونه در ابتدا به زیبایی صفحه‌ی خانه یا New Tab گوگل کروم کمک خواهد کرد که با تغییر پس‌زمینه در هر روز، تنوعی به صفحه‌ی خانه کروم می‌بخشد. مومنتوم ساعت را کاملا واضح نمایش و درکنار صفحه، قابلیت ایجاد فهرست کارها یا مأموریت‌ها را به شما ارائه می‌دهد که به‌کمک آن می‌توانید برنامه‌ی هرروز خود را تنها با بازکردن کروم مشخص کنید. با انجام هرکدام از کارها یا مأموریت‌ها، می‌توانید مأموریت مدنظر را خط بزنید و سراغ کار بعدی بروید. توصیه می‌کنم حتما از افزونه‌ی کروم مومنتوم استفاده کنید.

بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

۶. افزونه Mercury Reader

اگر اهل مطالعه در اینترنت و فضای مجازی هستید،‌ مطمئن باشید افزونه‌ی کروم Mercury Reader یکی از افزونه‌های کاربردی برایتان است که با کمک آن می‌توانید مطالعه‌ی خود در اینترنت را شخصی‌سازی کنید. این افزونه صفحه‌ی مدنظرتان را تغییر می‌دهد تا بتوانید از خواندن مطلب و محتوا لذت ببرید. متن و تصویرهای مهم مطلب را افزونه‌ی خواننده‌ی مرکوری بزرگ‌تر می‌کند تا بتوانید تجربه‌ی راحت‌تری در جست‌وجو بین محتوای دلخواهتان کسب کنید. این افزونه همچنان قابلیت بوکمارک و نشانه‌گذاری‌کردن را دارد که می‌توانید در زمان لازم بین بوکمارک‌های خود بچرخید و مطلبی را مطالعه کنید که قصد خواندنش را داشتید.

بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

۷. افزونه Checker Plus For Google Calender

امروزه باتوجه‌به‌راحتی کار با ابزاری که گوگل دراختیار کاربرانش قرار می‌دهد، خیلی‌ها خصوصا در محل کارشان از این ابزار استفاده می‌کنند. یکی از این ابزار، تقویم گوگل یا همان Google Calendar است که به‌لطف آن می‌توانید قرارهای مهم اعم از قرارهای کاری یا غیرکاری را در آن زمان‌بندی و افراد مختلف را در رویداد زمان‌بندی‌شده شریک کنید. افزونه‌ی کروم Checker Plus For Google Calendar این قابلیت را به شما ارائه می‌دهد که از داخل کروم بتوانید به این رویدادها دسترسی داشته باشید. به‌کمک این افزونه‌ی کروم می‌توان تغییرات دلخواه را در تقویم گوگل خود ایجاد و همچنین، اعلان هشداری برای رویدادهای نزدیک دریافت کنید.

بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

۸. افزونه Office

در ابتدا باورکردن این موضوع کار سختی است که بسته‌ی نرم‌افزاری پرکاربرد و حجیمی همچون Microsoft Office در یک افزونه‌ی کروم خلاصه شده باشد. افزونه‌ی کروم آفیس این قابلیت را به شما می‌دهد تا در زمان دلخواه تنها با افزونه‌ی کروم خود فایل جدیدی ایجاد کنید و مانند برنامه‌ی اصلی آفیس با آن تعامل ایجاد کنید تا بتوانید محتوای موردنیاز خود را تولید کنید. این افزونه نرم‌افزارهای Word ،Excel ،PowerPoint و Sway را شامل می‌شود که بعد از ایجاد فایل و اعمال تغییرات، مستقیم در Office.com بارگذاری می‌شود و می‌توانید ازطریق پلتفرم‌های دیگر هم به آن دسترسی داشته باشید.

بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

۹. افزونه Google Translate

به‌نظر نمی‌رسد این افزونه به معرفی نیاز داشته باشد. پلتفرم ترجمه‌ی متن به تمام زبان‌های زنده یکی از ابزارهای پرکاربرد گوگل است که به‌راحتی می‌توانید از آن برای ترجمه‌ی متن از زبانی به زبانی دیگر استفاده کنید. با نصب افزونه‌ی گوگل ترنسلیت، دیگر نیازی نیست برای ترجمه‌کردن متن، وارد سایت گوگل ترنسلیت شوید و ازطریق افزونه‌ی پویایی که همیشه در صفحه‌ی گوگل کروم همراهتان است، این فرایند بسیار سریع‌تر و البته راحت‌تر می‌شود. افزونه‌ی کروم گوگل ترنسلیت یکی از افزونه‌های برتر کروم است که باید آن را نصب کنید.

بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

۱۰. افزونه Notification For Instagram

این افزونه به این دلیل در فهرست افزونه‌های برتر کروم قرار گرفته است که اینستاگرام ازجمله اپلیکیشن‌های اجتماعی محبوب در ایران محسوب می‌شود و درصد کاربران ایرانی زیادی را ازآنِ خود کرده است. به‌کمک این افزونه‌ی کروم می‌توانید آخرین اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام را در برنامه‌ی گوگل کروم دریافت کنید و از جدیدترین اتفاقات رخ‌داده برای حساب کاربری اینستاگرامتان مطلع شوید. پس اگر هرچند دقیقه یک‌بار به‌سراغ اعلان‌های اینستاگرام می‌روید، حتما این افزونه را در کروم خود نصب کنید.

بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید

دیدگاه شما درباره‌ی افزونه‌های ذکرشده در این مقاله چیست؟ آیا افزونه‌های پیشنهادی دیگری برای جایگزینی این افزونه‌ها دارید؟ جای چه افزونه‌هایی در این فهرست خالی است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها