جوکار: تصمیمات سازنده‌ای برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی اتخاذ شود


جوکار: تصمیمات سازنده‌ای برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی اتخاذ شود

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: بنده بر این باور هستم که اگر بازار مسکن به خوبی مدیریت شود، می‌تواند اشتغال خوبی را در کشور ایجاد کرده و رونق کسب و کارها را به دنبال داشته باشد.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهد افزایش ساعتی قیمت‌ها هستیم و باید به گونه‌ای شرایط مدیریت شود که افراد خارج از دایره تصمیم‌گیری قدرت نفوذ بر روی قیمت‌ها را نداشته باشند، درباره راهکارهای موجود برای حل مشکلات اقتصادی کشور، بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که امروز در کشور حاکم است و معیشت مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است از نظر بنده دنبال کردن دو اولویت می‌تواند شرایط اقتصادی را حداقل تثبیت کند و جلوی افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها را بگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از گام‌های اساسی در این حوزه ساماندهی نقدینگی موجود در بازار است. یکی از راهکارهایی که دولت در این حوزه دنبال می‌کند و در پیش گرفته است، بازار سرمایه است که این روزها شاهد هستیم که بازار بورس رونق یافته و در حال هدایت نقدینگی به سمت این بازار هستیم، اما در عین حال ارزش پول ملی به شدت در حال کاهش است. سرمایه‌ گذاری گسترده مردم در بازار بورس می‌تواند هم در آینده فرصت‌ساز شود و هم خطراتی را به دنبال داشته باشد. لازم است دولت مدیریت جدی‌تری در این حوزه داشته و تصمیمات سازنده‌ای را اتخاذ کند تا از کاهش ارزش پول ملی نیز جلوگیری شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بازار بورس باید از رشد منطقی برخوردار باشد و رشد فعلی یک نوع بیماری را در این بازار نشان می‌دهد که باید ساماندهی شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: اما در حوزه معیشت مردم دهک‌های پایین جامعه به شدت تحت فشار هستند و باید معیشت آنان از طریق کالابرگ یا بسته‌های حمایتی از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرد.

جوکار تاکید کرد: اما آنچه که باید با جدیت بیشتری دنبال شود بحث نظارت بر بازار است. امروز قیمت‌ها هر ساعت در حال افزایش است و مردم احساس می‌کنند هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد و هر کس هر طور که دلش می‌خواهد قیمت‌گذاری می‌کند. انچه که امروز مردم متصور هستند رها شدن بازار است و دستگاه‌های نظارتی باید وارد کار شوند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به راهکارهای لازم برای ساماندهی بازار مسکن، بیان کرد: در حوزه مسکن نیز دولت تاکنون آن طور که باید و شاید عمل نکرده است، اما بنده بر این باور هستم که اگر بازار مسکن به خوبی مدیریت شود، می‌تواند اشتغال خوبی را در کشور ایجاد کرده و رونق کسب و کارها را به دنبال داشته باشد.

جوکار در پایان تاکید کرد: در گام اول باید دلال بازی و سفته بازی از بازار مسکن خارج شود. در گام دوم نیز قیمت زمین باید کنترل شده باشد. بنده بر این باورم که دولت نباید در بازار مسکن تصدی گر باشد، بلکه صرفا باید سیاست گذاری کرده و بسترهای لازم را برای ورود مردم و بخش خصوصی به این حوزه فراهم کند و نباید در مسائل اجرایی دخالت داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی