ارائه اینترنت پرسرعت در پرواز‌های مسافربری چین


ارائه اینترنت پرسرعت در پرواز‌های مسافربری چین

هواپیمایی چینگ‌دائو ، با اتصال به ماهواره چایناست 16 برای اولین بار داخل کابین و هنگام پرواز، به مسافران خدمات اینترنت پرسرعت ارائه کرد.

ارائه اینترنت پرسرعت در پرواز‌های مسافربری چینبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ هواپیمایی چینگ‌دائو در یک فروند ایرباس A۳۲۰، با اتصال به چایناست ۱۶ (ماهواره مخابراتی بومی چین)، برای اولین بار داخل کابین و هنگام پرواز، به مسافران خدمات اینترنت پرسرعت ارائه کرد.

این خط هوایی، با انجام تغییرات لازم از نوامبر سال گذشته و طی مراحل آزمایشی در ژانویه سال جاری، اخیراً موفق به کسب گواهینامه پروازی شده است. نتیجه این فعالیت‌ها، دسترسی به خدمات اینترنت با سرعت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه است که طی یک پرواز ۳ ساعته آزمایشی با حضور مقامات دولتی، پیمانکاران و نمایندگان بنگاه‌های تجاری درگیر در پروژه، محقق شد.
چایناسَت ۱۶، اولین ماهواره مخابراتی چینی است که مجهز به فناوری باند پهن Ka بوده و می‌تواند در یک ثانیه ۲۰ گیگابایت داده ارسال کند که از کل ظرفیت تمام ماهواره‌های مخابراتی پیشین چین نیز بالاتر است. این ماهواره ۴/۶ تنی، آوریل ۲۰۱۷ در مدار ۴۰ هزار کیلومتری زمین قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...