واگذاری دپارتمان ابزار دقیق و plc به استان مرکزی


واگذاری دپارتمان ابزار دقیق و plc به استان مرکزی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی از واگذاری دپارتمان ابزار دقیق و plc به استان مرکزی خبر داد.

منصور جلیلوند روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سه ماهه سال جاری در ۸۴ آموزشگاه فعال استان، ۲۹۰ هزار نفر ساعت دوره آموزش مهارتی برگزار شد و ۷۸۱ نفر در ۱۷ رشته و ۶۷ حرفه آموزش لازم را فرا گرفتند.

وی افزود: سال گذشته نیز در ۲۹۸ آموزشگاه فعال بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شده که در این خصوص تحقق عملکرد این اداره در سال گذشته ۱۱۱ درصد در ۳۱ رشته و ۳۰۶ حرفه برآورد شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، ۳۶ آموزشگاه این اداره اقدام به تولید ماسک و گان کرده و تولیدات خود را به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار دادند.

وی با بیان اینکه طرح کارآموزی در محیط واقعی کار یا همان طرح قدیم استاد و شاگرد را در دستور کار این اداره کل است، گفت: شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد وقفه در آموزش‌های سیار روستایی و شهری و توسعه آموزش‌های مجازی شد.

جلیلوند ادامه داد: در راستای آموزش های مجازی، ۲۰۰ محتوای آموزش فنی و حرفه‌ای با توجه به شرایط کرونایی و با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی تحت وب در خوشه‌های اصلی شامل صنعت، خدمات و کشاورزی و در قالب ۱۸۳ فیلم آموزشی ۱۰ دقیقه‌ای تهیه شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی، این استان را یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات عنوان کرد و افزود: حلقه اتصال به صنعت، تولید علم در دانشگاه هاست که ارائه آموزش‌های مهارتی این زنجیره را تکمیل خواهد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در دو رشته تراش و فرز CNC به میزبانی استان مرکزی و در شهر اراک برگزار می‌شود که استان مرکزی در این دوره از مسابقات در رشته تراش و فرز CNC میزبان خواهد بود. این دوره از مسابقات از ۲۰ مرداد ماه تا ۳۰ آذر ماه برگزار می‌شود.

جلیلوند تصریح کرد: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی آزمون به صورت تئوری برگزار می شود و آزمون مرحله استانی حاوی پروژه و برنامه عملی است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مردادماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها