​ تحقق 87 درصد تسهیلات اشتغالزایی در خراسان شمالی


​ تحقق 87 درصد تسهیلات اشتغالزایی در خراسان شمالی

خبرگزاری آریا - پنج هزار نفر در خراسان شمالی که شرایط دریافت مستمری بهزیستی را دارند در صف دریافت مستمری این نهاد حمایتی هستند.

​ تحقق 87 درصد تسهیلات اشتغالزایی در خراسان شمالی
خبرگزاری آریا - پنج هزار نفر در خراسان شمالی که شرایط دریافت مستمری بهزیستی را دارند در صف دریافت مستمری این نهاد حمایتی هستند.
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در نشستی خبری به مناسبت هفته بهزیستی، با بیان این مطلب اظهار کرد: تا سال 97، 102 هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی از خدمات بهزیستی بهره مند می شدند که با افزایش پنج هزار نفری در دولت تدبیر و امید این رقم به 107 هزار نفر رسید اما اکنون برای زیر پوشش بردن پشت‌نوبتی‌های مستمری بهزیستی خراسان شمالی به اعتبار ملی نیاز است.
اسماعیل قربانی افزود: 22 هزار و 852 خانوار در خراسان شمالی مستمری بگیر بهزیستی هستند و هر ماه 34 میلیارد ریال مستمری به این افراد پرداخت می شود.
بهره‌مندی 210 هزار نفر از خدمات بهزیستی
وی با بیان اینکه از تیرماه پارسال تاکنون 210 هزار نفر در استان از خدمات مختلف بهزیستی بهره مند شده اند، اظهار کرد: بهزیستی طیف وسیعی از خدمات را در حوزه های مختلف مانند کودکان، زنان بی سرپرست، معلولان و سالمندان ارائه می دهد.
قربانی، با بیان اینکه 615 مرکز و موسسه غیردولتی در خراسان شمالی بخشی از فعالیت های بهزیستی را به عهده دارند، افزود: از مجموع این موسسات 63 مرکز نگهداری شبانه روزی در حوزه های سالمندان، معلولان، زنان و کودکان بی سرپرست و آسیب دیده و معتادان فعالند.
وی با اشاره به دایر بودن 84 مرکز ترک اعتیاد در استان، گفت: ماهانه 12 میلیارد ریال یارانه به این مراکز پرداخت می شود تا صرف درمان مددجویان و معتادان شود.
نیاز مددجویان به 1000 واحد مسکونی
قربانی از ساخت 371 واحد مسکونی برای مددجویان استان در سال قبل خبر داد و افزود: بهزیستی برای ساخت این واحدهای مسکونی 25 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض پرداخت کرده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از ساخت 2 هزار و 544 واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد حمایتی در سال های گذشته سخن گفت و افزود: ساخت 609 واحد مسکونی در برنامه تامین مسکن مددجویان به ویژه خانوارهای دومعلولی استان هدف گذاری شده است که تا کنون 87 درصد تحقق پیدا کرده و بقیه تا پایان سال ساخته خواهد شد.
وی افزود: تقریبا 100 خانواده دومعلول به بالا در مرکز استان نیاز به مسکن دارند که به علل مختلف از جمله تامین زمین مناسب هنوز نتوانسته اند خانه دار شوند، اما تلاش داریم تا در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای این افراد مکسن فراهم کنیم.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های گرمه و جاجرم تا دو ماه آینده خبر داد و اظهار کرد: با استقرار این مراکز، پوشش 100 درصدی خراسان شمالی در عرصه اورژانس اجتماعی محقق می‌شود.
تحقق 87 درصد تسهیلات اشتغالزایی
وی تسهیلات اشتغالزایی امسال استان را برای مددجویان بهزیستی 330 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این تسهیلات در سال گذشته 237 میلیارد ریال بود که با تخصیص نیافتن بخشی از اعتبارات بانک‌های عامل، 87 درصد آن محقق شد.
قربانی گفت: 178 زوج در استان متقاضی دریافت فرزندخوانده هستند که در 4 ماه نخست امسال 11 کودک نیز به این افراد سپرده شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 40 کودک دیگر به خانواده‌های متقاضی واگذار شود.
24 بیمار کرونایی در مراکز بهزیستی
وی به شناسایی 24 بیمار کرونایی در مراکز زیر پوشش بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: این افراد در مراکز شبه خانواده، مرکز نگهداری سالمندان و بیماران اعصاب و روان استان شناسایی شده اند اما هیچ یک فوت نشده اند.
اورژانس اجتماعی
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی نیز در این نشست از 559 تماس و ارجاع به اورژانس اجتماعی در بهار امسال خبر داد و گفت: 323 تماس و ارجاع از این تعداد مربوط به زنان بوده است.
علی اکبر صحرانورد افزود: امسال مهمترین آسیب هایی که اورژانس اجتماعی استان با آن مواجه شده شامل همسرآزاری با 120 مورد، کودک آزاری با 98 مورد و خودکشی با 65 مورد بوده است.
وی از ثبت 241 مورد همسر آزاری در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: 14 مورد از این آمار مربوط به آقایان و سایر موارد به زنان مربوط بوده و این اتفاق بیشتر در بازه سنی 25 تا 29 سالگی روی داده است.
صحرانورد، آزارهای ثبت‌شده در همسرآزاری را شامل آزار جسمی، مسامحه، غفلت و مشکلات عاطفی و روانی بیان کرد و گفت: این موارد در پی اعتیاد، تندخویی و خشونت خانوادگی و تمکین نکردن از همسر اتفاق افتاده است.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
22 هزار و 852 خانوار در خراسان شمالی مستمری بگیر بهزیستی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها