چه عواملی باعث داد زدن ،ناله و حرف زدن در خواب میشود؟


چه عواملی باعث داد زدن ،ناله و حرف زدن در خواب میشود؟ علت حرف زدن در خواب چیست؟ چرا بعضی افراد در خواب حرف میزنند و کلمات گنگ و نامفهومی و کوتاهی را بیان میکنند؟ ما در این بخش از مجله حرف تازه عوامل و دلایل حرف زدن در خواب و داد زدن در خواب […] نوشته چه عواملی باعث داد زدن ،ناله و حرف زدن در خواب میشود؟ اولین بار در مجله اینترنتی حرف تازه. پدیدار...

چه عواملی باعث داد زدن ،ناله و حرف زدن در خواب میشود؟

علت حرف زدن در خواب چیست؟ چرا بعضی افراد در خواب حرف میزنند و کلمات گنگ و نامفهومی و کوتاهی را بیان میکنند؟ ما در این بخش از مجله حرف تازه عوامل و دلایل حرف زدن در خواب و داد زدن در خواب و ناله در خواب را از نظر طبی سنتی و پزشکی بیان میکنیم و راه های درمان آن را نیز برای شما همراهان شرح میدهیم. با ما همراه باشید

چه عواملی باعث داد زدن ،ناله و حرف زدن در خواب میشود؟

علت حرف زدن در خواب چیست

درباره علت حرف زدن در خواب، محققان و بنیاد ملی خواب دلایل بسیاری را دخیل میدانند و معتقدند که و ضعیت سلامت روان مانند مسائلی همچون افسردگی، بی‌خوابی، خواب‌آلودگی و داشتن استرس در طول روز و همچنین تب و سوء مصرف موادی مانند دارو و الکل باعث بروز این اختلال می شود.
این حالت معمولا در مرحله اول یعنی زمانیکه هنوز خواب سنگین و عمیق نشده رخ می دهد.

عامل وراثت در حرف زدن در خواب

حرف زدن برعضی از افراد در خواب می تواند ارثی باشد و همچنین کسانی که دچار اختلالات خواب همچون کابوس ، آپنه خواب هستند، در خواب حرف می زنند

آیا حرف های هنگام خواب واقعیت دارند؟

یک پزشک متخصص خواب به نام مایکل بروس بر این باور است که حرف هایی که شخص در خواب به زبان می آورد کاملا بی ارزش و بی معنا است و مغز هیچگونه تجزیه و تحلیلی روی آن مسئله ندارد.

نتایج حاصل از آزمایشات تحقیقات تا کنون هیچ دلیلی را پیدا نکرده اند که حرف هایی که انسان در خواب به زبان می آورد حقیقت دارد و یا ماهیت پیشگویی و روزنه ای به ضمیر ناخودآگاه است و تنها دلیل آن را کم خوابی و یا بی خوابی می دانند.

درمان حرف زدن در خواب در طب سنتی

از جمله راه های درمان، آرامش و خواب کافی داشتن است
در طب سنتی گفته شده است که قبل از خواب دمنوش های آرامش بخش همچون گل گاو زبان ، بابونه ، بهار نارنج و گل بنفش برای درمان حرف زدن موثر است. پزشکان طب سنتی تخم کدو حلوایی جهت درمان بی خوابی بسیار توصیه می نمایند.

روش های درمان حرف زدن در خواب

• ورزش یوگا
• از خوردن غذای سنگین قبل از خواب خودداری کنید.
• حفظ آرامش
• کاهش استرس و فشار عصبی
• ورزش کردن در طول روز (قبل از خواب از ورزش کردن پرهیز کنید زیرا باعث بی خوابی می گردد)
• قبل از خواب از نوشیدن قهوه ، الکل ، کاپوچینو و نسکافه پرهیز کنید
• از دمنوش های گیاهی استفاده نمایید.
• سکوت خانه بسیار در کیفیت خواب موثر می باشد.
• چراغ ها را خاموش کنید
• قبل از خواب یک موسیقی آرامش بخش و لایت گوش کنید.
• سعی کنید شب ها راس ساعت مشخص بخوابید.
• می توانید از چشم بند برای داشتن خوابی راحت استفاده کنید.
• مشاوره با روانشناس

علت حرف زدن کودکان در خواب چیست ؟

حرف در خواب فقط مختص بزرگسالان نیست و گاهی کودکان و حتی نوزادان نیز در هنگاهی که خواب هستند، حرف میزنن. اگر نوزاد و یا کودکی دارید که در خواب صحبت می کند جای نگرانی وجود ندارد زیرا این یک اختلال شایع در بسیاری از کودکان می باشد.

زیرا کودکان نسبت به اتفاق های خوش و ناخوشایند روزمره بسیار واکنش نشان می دهند بطور مثال زمانیکه شما به فرزندتان قول می دهید که او را فردا به پارک ببرید تمام فکر او روی این مساله متمرکز می شود و باعث می شود که او خواب ببیند و در خواب صحبت کند. و در سن های بالاتر در شب های امتحان بیشتر شاهد این اختلال در فرزندتان خواهید بود.

علت ناله کردن در خواب چیست

علت این عارضه دقیقا مشخص نیست و برخی محققان میگوید که افراد مبتلا به ناهنجاری های سر و صورت بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به خواب ناله هستند، زیرا ساختار راه هوایی فوقانی ممکن است باعث شود فرد در هنگام بازدم صدا تولید کند.

استرس می تواند در بروز خواب ناله نقش داشته باشد.همانطور که بافت زیاد در مسیر هوایی فوقانی می تواند منجر به خرخر کردن شود، این مسئله می تواند عامل بروز خواب ناله هم باشد.

این صداهای عجیب و غریب که در خواب تان ایجاد می کنید، ممکن است خروپف نباشد

در واقع شرایطی وجود دارد به نام کاتاترنیا یا نالهٔ خواب، خواب‌ناله ، ناله در خواب یا خواب‌ نالش catathrenia یا ناله کردن در خواب sleep groaning که شیوع آن رایج تر از آن است که تصور می شود.
محققان معتقدند ناله در خواب یک شرایط نادر است و فقط ۳ درصد از کل مردم را تحت تاثیر قرار میدهد.

چه عواملی باعث داد زدن ،ناله و حرف زدن در خواب میشود؟

روش درمان ناله کردن در خواب

دستگاه فشار جریان هوای مثبت دائمی دستگاهی است که به افراد مبتلا به آپنه خواب کمک می کند راحت تر نفس بکشند و علائم خواب ناله را نیز کاهش می دهد.

درمان موقعیتی و وضعیت و فرم خوابیدن به پهلو در مقابل خوابیدن به پشت، نیز در درمان ناله موثر است، زیرا در خوابیدن به پشت عضلات بیشتر در معرض شل شدن هستند.

دستگاه دندانی فک پایین برای آپنه خواب استفاده می شود که فک پایین را کمی به سمت جلو می آورد و پشت مسیر هوایی را باز می کند و احتمال مسدود شدن در هنگام تنفس به داخل و خارج را کاهش می دهد، گزینه های دیگری هستند

علت داد زدن در خواب چیست‌؟

داد زدن در خواب به عنوان نوعی خواب پریشی یا پاراسومنیا parasomnia طبقه بندی می شود
خواب پریشی اصطلاحی است که برای رفتارهای ناخواسته، اقدامات یا افکاری استفاده می شود که به هنگام به خواب رفتن، در زمان خواب یا بیدار شدن رخ می دهد.راه رفتن در خواب یا صحبت کردن در خواب از دیگر موارد خواب پریشی هستند.

ناله کردن در خواب ممکن است شبیه به خروپف به نظر برسد، اما علت بروز آن متفاوت است. خروپف زمانی رخ می دهد که عمل دم را انجام می دهید. نفس را به داخل می کشید و ماهیچه ها و بافت های شل شده در نای می لرزند و سر و صدا ایجاد می کنند.

هر ناله ممکن است بین ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه طول بکشد و شبیه به ناله به نظر می رسد. این مشکل حتی ممکن است با صدای ناله ای همراه با زوزه همراه داشته باشد

ایا ناله در خواب خطرناک است؟

محققان میگویند اکثر موارد خواب ناله بی خطر است.اما اگر به طور مداوم به خاطر خواب ناله از خواب بیدار شوید یا این مشکل باعث عدم خواب و استراحت کافی شود، ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد. اگر چنین است حتما به پزشک مراجعه کنید.

مشکل بزرگتر مربوط به خواب ناله این است که این عارضه ممکن است در حقیقت خرخر کردن باشد که با مشکلات جدی تری مانند حمله قلبی یا سکته مغزی در ارتباط است

منبع: گرداروی در مجله حرف تازه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیب غفوریان پربازدید شد!