مراحل تمیز کردن لوستر کریستالی – ویژه نوروز 99


این روزها هرخانه ای یک یا دو لوستر در پذیرایی خود نصب دارد. با نزدیک شدن ایام عید نوروز و خانه تکونی ها، در این بخش تصمیم گرفتیم تا برای بانوان خانه دار و همراهان همیشگی مجله اینترنتی “حرف تازه”، به نحوه تمیز کردن لوستر کریستالی و مراحل تمیز کردن آن بپردازیم تا راهنمایی کوچک […] نوشته مراحل تمیز کردن لوستر کریستالی – ویژه نوروز 99 اولین بار در...

این روزها هرخانه ای یک یا دو لوستر در پذیرایی خود نصب دارد. با نزدیک شدن ایام عید نوروز و خانه تکونی ها، در این بخش تصمیم گرفتیم تا برای بانوان خانه دار و همراهان همیشگی مجله اینترنتی “حرف تازه”، به نحوه تمیز کردن لوستر کریستالی و مراحل تمیز کردن آن بپردازیم تا راهنمایی کوچک اما مهم برای خانه تکانی شما عزیزان باشد، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مراحل تمیز کردن لوستر کریستالی – ویژه نوروز 99

لوستر کریستالی

همانطور که از اسم این نوع لوسترها پیداست، بخش قابل توجهی از این مدل لوستر، از کریستال تشکیل شده است و همین امر سبب انعکاس زیبای نور در جهات مختلف و عبور درصد زیادی از نور تولید شده توسط لامپ ها به فضای شما خواهد شد.

مراحل تمیز کردن لوستر کریستالی – ویژه نوروز 99

مراحل تمیز کردن لوستر کریستال

پیش از شروعتمیز کردن لوسترها، منبع برق را قطع کنید و لامپ ها را جدا نموده و با دستمال خشک گرد و خاک آن ها را پاک کنید.

بهترین حالت برای تمیز کردن گوی های کریستالی این است که گوی ها را از لوستر جدا کنید و سپس شستشو دهید.

مراحل تمیز کردن لوستر کریستالی – ویژه نوروز 99

گوی کریستال را باید با مایع ظرفشویی و آب ولرم بشویید و اگر تمیز نشدند، مخلوطی از یک سوم سرکه و دو سوم آب تهیه کنید و با کمک برس شستشو دهید و سپس بلافاصله آن را خشک کنید.

اگر کریستال جلای همیشگی خود را از دست داده است، می توانید از سرکه سفید کمک بگیرید. وقتی می خواهید کریستال ها را بشویید مقداری سرکه سفید به آب آب کشی ولرم بیفزایید.

مراحل تمیز کردن لوستر کریستالی – ویژه نوروز 99

اگر هنگام تمیز کردن لوستر کریستال ته ظرف رسوب جمع شد، اجازه بدهید یک شبانه روز سرکه و آب داغ درون ظرف بماند و بعد از این زمان، اگر هنوز کثیفی بر جای بود، باید عمل را تکرار کنید تا به طور کامل برطرف شود. اما در صورتیکه فرصت این کار را ندارید، ظرفی از مایع ذکر شده تهیه کنید، دستمال نرم و مناسب انتخاب کنید؛ پس از آغشته کردن دستمال در ظرف، کریستال ها را تک به تک با دستمال تمیز نمایید.

مراحل تمیز کردن لوستر کریستالی – ویژه نوروز 99

در صورتیکه کریستال ها واقعا کدر شده اند، می توانید برای چرک زدایی از آمونیاک نیز می توانید استفاده کنید. چند قطره آمونیاک را در ظرفی محتوی آب ولرم ریخته به همان روش فوق؛ کریستال های لوستر را شستشو داده سپس با آب ولرم آبکشی و آنها را خشک کنید.

اگر به هر دلیل روی کریستال ها خط و خش و یا پریدگی کوچکی ایجاد شده است می توانید از خمیر دندان استفاده کنید.

چند نکته مهم در رابطه با تمیز کردن لوستر ها

قبل از نظافت لوستر و جدا کردن قطعات لوستر، از شکل کامل شده‎ی آن عکس بگیرید تا بعدا هنگام سوار کردن دوباره، کمک تان کند.

زیر محل قرار گیری لوستر روی کف زمین، پتویی ضخیم قرار بدهید. این کار باعث می‎شود در صورت افتادن کریستال ها، روی سطح نرمی بیفتد و نشکند همچنین گرد و خاک موجود روی آن ها در هنگام جدا کردن به فرش شما منتقل نشود.

مراحل تمیز کردن لوستر کریستالی – ویژه نوروز 99

برای تمیز کردن لوستر کریستالو یا دیوارکوب ها از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و پودرهای ظرف شویی و لباسشویی جدا خودداری کنید. مواد شونیده می توانند جلا و تازگی لوستر را از بین ببرند و آن را تیره کنند.

در تمیز کردن لوستر ها یک نکته طلایی نیز وجود دارد آن هم این است که یک دستمال نمدار می تواند در یک ثانیه معجزه کند. تنها کافی است هفته ای یک بار با دستمال نمدار لوسترتان را تمیز کنید تا همیشه ظاهر نو و اولیه خودش را حفظ کند.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس