بررسی فقهی و حقوقی تأثیر ویروس کرونا بر حوزه‌های اقتصادی


بررسی فقهی و حقوقی تأثیر ویروس کرونا بر حوزه‌های اقتصادی

رادیو معارف در برنامه «فقه پویا» به بررسی فقهی و حقوقی اثرات تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بر تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی می‌پردازد.

بررسی فقهی و حقوقی تأثیر ویروس کرونا بر حوزه‌های اقتصادی

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان آسیب‌های اقتصادی ناشی از این ویروس در سراسر دنیا بر کسی پوشیده نیست؛ به همین منظور برنامه «فقه پویا» در ادامه مباحث پیشین خود از ۳۰ تیرماه با موضوع بررسی فقهی و حقوقی تأثیرات تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بر تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی به روی آنتن می‌رود.

بررسی جایگاه قانونی ستاد مبارزه با کرونا در تصمیم‌گیری‌ها، تبیین وضعیت موجر و مستأجر در صورت تعطیلی اصناف و مشاغل خاص و بررسی امکان و عدم امکان تبدیل قراردادها به وجوه دیگر از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود.

همچینین این برنامه که با کارشناسی حجج اسلام حسین هوشمند فیروز‌آبادی و احمد احسانی‌فر تقدیم مخاطبان این رسانه دینی می‌شود به بررسی جنبه‌های فقهی مسئله در صورت از بین رفتن تعهد طرفین در معاملات می‌پردازد.

برنامه «فقه پویا» به همت گروه فقه و اندیشه طراحی و تولید می‌شود که تهیه‌کنندگی این برنامه را محمدجواد طوسی و مجری کارشناسی آن را سیدمرتضی موسوی‌نژاد برعهده دارد.

این برنامه دوشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴:۵۰ از رادیو معارف به روی آنتن می‌رود.

فاطمه بغدادی
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا