امام جمعه جدید کامیاران معرفی شد


امام جمعه جدید کامیاران معرفی شد

سنندج - ایرنا - آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان در حکمی ماموستا سید محسن حسینی را به عنوان امام جمعه جدید اهل سنت شهرستان کامیاران منصوب کرد.

مراسم معارفه ماموستا سیدمحسن حسینی که پیشتر امام جمعه موقت سنندج و از قضات دادگاه‌های این شهرستان بود روز یکشنبه در جلسه شورای اداری کامیاران برگزار شد.

پیش از ماموستا محسنی، مرحوم توفیق قربانی اما جمعه اهل سنت کامیاران بود که ۱۳ تیر امسال پس از سال‌ها مبارزه با بیماری دیابت و همچنین ابتلا به ویروس کرونا دارفانی را وداع گفت.

رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در شورای اداری و آیین تکریم و معارفه امام جمعه کامیاران با اشاره به نمونه بودن این شهرستان در وحدت و همدلی اظهار داشت: این اتحاد و همدلی با هماهنگی ۲ ائمه جمعه اهل سنت و اهل تشیع و مسوولان روز به روز بیشتر شود.

حجت الاسلام محمد منتظری افزود: بازسازی و حاکمیت دین و احداث حوزه علیمه برادران و خواهران اهل سنت به منظور تربیت روحانیوین مورد نیاز شهرستان است و انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های اجرایی این نیاز برطرف شود.

فرماندار کامیاران نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره حاج ماموستا توفیق قربانی و سالروز شهادت شهید کوهسار فاتحی امدادگر شهید جمعیت هلال احمر شهرستان گفت: با وجود روحانیون آگاه و دور اندیش در کامیاران شاهد وحدت مثال زدنی هستیم که امیدواریم با انتصاب حاج ماموستا حسینی که سابقه درخشانی در زمینه علمی و دینی دارند روزبروز شاهد هم افزایی و همدلی بیشتر در جهت منافع ایران اسلامی و مردم باشیم.

مسعود الماسی تاکید کرد: فرهنگ مردم این شهرستان همواه مورد تمجید بزرگان اهل دین به علت وحدت رویه برادران اهل سنت و تشیع قرار گرفته است.

وی همچنین از پرداخت ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزای کمیته امداد و بهزیستی و پنج میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت در این شهرستان طی یکسال گذشته خبر داد.

الماسی افزود: در سال جاری نیز روند حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۲۲۵ میلیارد تومان و پرداخت ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در جریان است.

شهرستان کامیاران با ۱۰۲ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری جنوب شهر سنندج مرکز کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟