شهرداری مشهد اسامی 12 مجتمع و بازار ناایمن این شهر را اعلام کرد


شهرداری مشهد اسامی 12 مجتمع و بازار ناایمن این شهر را اعلام کرد

مشهد- ایرنا- پس از پایان مهلت دو هفته‌ای شهردار مشهد برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن، سازمان آتش نشانی مشهد اسامی12 مجتمع و بازار ناایمن این شهر را اعلام کرد.

شهرداری مشهد روز یکشنبه گزارش داد: به تازگی حادثه ناگوار انفجار و حریق یکی از مراکز درمانی در شهر تهران جمعی از هموطنان و کادر پزشکی را به کام مرگ کشاند و زنگ خطر را برای ساختمان‌های نا ایمن در سراسر کشور به صدا درآورده ‌است و بر همین اساس ۱۷ تیرماه و چند روز پس از حادثه آتش سوزی مرکز درمانی سینا اطهر در تهران، شهردار مشهد به مالکان ساختمان‌های بلندمرتبه و مجتمع‌های تجاری و اماکنی که پارکینگ‌شان در اختیار مردم است اما تاییدیه ایمنی ندارند مهلتی دو هفته‌ای برای پیگیری اخذ تاییدیه ایمنی داد.

محمدرضا کلایی افزود: اگر مدیران این ساختمان‌ها بعد از دو هفته برای اصلاحات مراجعه نکنند به‌عنوان ساختمان و مجتمع نا ایمن جلوی آنها تابلو خواهیم زد تا به مردم اطلاع‌رسانی شود و امروز نیز اسامی این ساختمان‌ها اعلام شد.
بر اساس این گزارش، سرای عزیز الله اف واقع درکوچه عباس قلی خان، پاساژ فیروزه واقع در چهارراه شهدا، یازده سرای هفده شهریور، بازار حضرتی واقع در خیابان نواب صفوی، بازار مرکزی واقع در چهارراه شهدا، پاساژ مدرس واقع در خیابان چهارطبقه، بازار مولوی واقع در بولوار مصلی، پاساژ فردوسی واقع در چهاراه خسروی، بازار حکیم و مجتمع تجاری امینی واقع در ابتدای خیابان امام خمینی(ره)، بازار رضا(ع) واقع در میدان بیت المقدس و مجتمع زیست خاور واقع در میدان شریعتی به عنوان مجتمع های ناایمن معرفی شده‌اند.
همچنین از زمان اعلام زمان‌بندی برای معرفی مجموعه‌های تجاری ناایمن از سوی سازمان آتش نشانی مشهد، فقط مسوولان دو مجموعه بازار امام رضا(ع) و مجتمع تجاری زیست خاور با مراجعه به آتش نشانی مشهد، اقدام به تشکیل پرونده برای رفع نواقص کرده‌اند.
بنا به این گزارش، شهردار مشهد در واکنش به ناامن بودن ساختمان های بلند مرتبه مشهد به دلیل نداشتن نقشه آتش نشانی و اقدام نکردن بیمارستان‌های این شهر برای دریافت مجوزهای ایمنی ضروری نیز هشدار داد: ما به دنبال حفظ جان مردم هستیم، اگر مالکان این مجتمع‌ها بعد از مهلت دوهفته‌ای اقدام به انجام اصلاحات و دریافت تأییدیه‌های ایمنی نکردند از ما گلایه نکنند که در این وضعیت کرونا و رکود چرا این کار را انجام داده‌ایم.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز اعلام کرده‌ بود: بازرسی از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز از حدود ۱۰ روز قبل آغاز شده و در صورت بی توجهی به اخطارهای آتش نشانی برای رعایت الزامات ایمنی، مراکز متخلف به دستگاه قضایی و مردم معرفی خواهند شد.
محمد رضا حیدری رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز ۱۴ تیرماه امسال اعلام کرد: به آتش‌نشانی مشهد ماموریت ویژه‌ای برای بررسی ایمنی مراکز درمانی این شهر داده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل