170 واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی جهرم معرفی شدند


170 واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی جهرم معرفی شدند

شیراز- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم گفت: از ابتدای فروردین‌ماه 99 تا کنون 170 واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده تخلفات آنها تکمیل و برای برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شده است.

بهنام اتحاد، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یاد شده، از سوی بازرسان این اداره بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان‌های جهرم و خفر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال ۹۹ تا به حال، ۱۵ گشت بازرسی مشترک توسط اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی شهرستان جهرم از واحدهای صنفی انجام شده و در قالب این بازرسی‌ها در همان محل کسب، با متخلفیان برخورد قانونی صورت گرفته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم اظهار داشت: در روزهای اخیر نیز با هدف صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان، از ۵۰ واحد عرضه میوه و تره بار به صورت گشت مشترک با حضور نمایندگان اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بازدید و به متولیان این واحدها تذکرات لازم داده شد و مسوولان ۲۰ واحد صنفی متخلف در همان محل کسب با حضور قاضی تعزیزات حکومتی اعمال قانون شدند.

اتحاد اضافه کرد: همچنین به دلیل شرایط موجود و شیوع کرونا از طریق اتاق اصناف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، کسبه این شهرستان توجیه شدند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم گفت: در قالب هشت گشت مشترک با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم و اداره اماکن نیروی انتظامی، از دفاتر پیشخوان، موسسه‌ها و ادارات دولتی بازرسی انجام و تذکرات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آنها داده شد.

اتحاد ادامه داد: این اداره از هیچک از موارد گرانفروشی و تخلف، چشم پوشی نخواهد کرد و بازرسان این نهاد و اتاق اصناف به صورت مستمر از واحدهای صنفی شهرستان‌های جهرم و خفر بازرسی خواهند کرد و از شهروندان نیز درخواست می‌کنیم هر گونه تخلف و گرانفروشی را گزارش دهند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

هیات دولت در دهم مهرماه ۹۸ در قالب مصوبه‌ای با ارتقای هفت بخش در استان فارس به شهرستان موافقت کرد و خفر نیز که پیشتر یکی از بخش‌های شهرستان جهرم بود به شهرستان ارتقا یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید