بازنشستگی 200 هزار نیروی آموزش و پرورش؛ بحران پیش‌روی آینده


بازنشستگی 200 هزار نیروی آموزش و پرورش؛ بحران پیش‌روی آینده

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در سال های 1399 و 1402 یک باره بیش از 200 هزار نفر معلم در کل کشور بازنشسته خواهند شد و جایگزین کردن این تعداد نیازمند تصمیم گیری در بحران است.

اکبر مولایی در نشست با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر اظهار کرد: ماموریت دانشگاه، تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بوده و نیاز استان بسته به تعداد بازنشسته در هر سال است که البته به تعداد دانش اموز پیش بینی شده بر اساس نرخ ولادت در نوسان است.

وی اظهار کرد: به طور میانگین سالانه ۷۰۰ نیروی آموزش و پرورش استان بازنشسته می شوند که با توجه به جایگزین نشدن این افراد در سال های قبل، دانشگاه در کل کشور نسبت به نیازها عقب تر است؛ البته تخصیص ردیف استخدامی در اختیار دانشگاه نیست و زیر نظر سازمان امور استخدامی کشور است.

مولایی بیان کرد: با دو بحران در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۲ رو در رو خواهیم بود که یکباره بیش از دویست هزار نفر در کل کشور بازنشسته خواهند شد و جایگزین کردن این تعداد نیازمند تصمیم گیری در بحران است.

وی ادامه داد: ماهیت تربیت معلم شبانه روزی است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی امکان استفاده از خوابگاه های خودگردان و خصوصی نیز وجود ندارد و از این رو توسعه فضای رفاهی دانشگاه با وجود تمام محدودیت ها همواره مورد توجه ما بوده است.

این مسئول با بیان اینکه نیازمند توسعه فضای آموزشی دانشگاه نیز هستیم، افزود: با توجه به قدمت ساختمان های فعلی و همچنین افزایش تعداد دانشجویان، توسعه فضای آموزشی دانشگاه ضروری است.

وی دانشگاه فرهنگیان را یک دانشگاه استراتژیک و راهبردی خواند و خواستار تلاش همه مسئولان استانی برای توسعه ساختارهای رفاهی - آموزشی آن شد و متذکر شد: با موافقت و همکاری دانشگاه فرهنگیان، 20 کلاس درس جدید در 4 طبقه و با زیربنای 4 هزار مترمربع با اعتبار مصوب استانی 53 میلیارد ریال ساخته می شود.

اکبر مولایی با تقدیر از همه دستگاه هایی که با دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر همکاری دارند بر نقش والای معلمان در تربیت نسل آینده و اهمیت نقش معلم در جامعه انسانی تاکید و تصریح کرد: ۱۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه فرهنگیان و ۲۵ میلیارد ریال نیز با دستور استاندار محترم جناب اقای مهندس گراوند در اعتبارات استانی سال ۹۹ تخصیص یافته و مابقی اعتبار برای سال آینده پیش بینی شده است.

جزئیات پروژه جدید دانشگاه فرهنگیان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر اظهار کرد: برای اجرا و نظارت این پروژه آماده همکاری با دانشگاه فرهنگیان هستیم.

احمد مرادی گفت: با نقشه برداری اولیه همه نیازهای آموزشی یک فضای آموزشی کامل شامل کلاس درس، بخش اداری، تاسیسات، سالن چند منظوره، کتابخانه، فضای مطالعه و اتاق اعضای هیات علمی در این پروژه پیش بینی خواهد شد.

وی با بیان اینکه 600 متر مربع فضای ورزشی و فضای سبز در این پروژه پیش بینی شده افزود: امیدوارم که با بهره برداری از این مجموعه آموزشی، تا دو دهه آینده نیازهای فیزیکی - آموزشی دانشگاه تامین شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا